12.05.2022 / 08:34
StoryEditor

Franczyzobiorcy Eurocash stanęli na nogi po pandemii. Grupa mówi o odbiciu sprzedaży porównywalnej

Sklep sieci ABC (ABC)
Franczyzobiorcy Grupy Eurocash zrzeszeni w sieciach Euro Sklep, Groszek, Lewiatan i Gama, a także przedsiębiorcy prowadzący najmniejsze sklepy zrzeszone w sieci ABC, którzy przed rokiem najmocniej odczuli skutki pandemii wyszli na prostą. Potwierdzeniem silnego odbicia jest dynamika sprzedaży porównywalnej (LFL), która ewoluowała od spadku o 12 proc. w pierwszym kwartale ub.r., do wzrostu o 14 proc. w pierwszym kwartale tego roku.

Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 4,67 mld zł i była o 11,5 proc. wyższa niż w analogic...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 14:17
StoryEditor
Producent makaronu i dań gotowych pod presją sieci handlowych i agresywnej konkurencji
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie (fot. mat. prasowe)

Grupa Makarony Polskie zaprezentowała wyniki po trzech kwartałach 2025 roku. Jak firma poradziła sobie w obliczu spadającego popytu i rosnącej presji cenowej rynku makaronów?

Grupa Makarony Polskie odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 71,8 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 3 proc. rdr. Narastająco po trzech kwartałach skonsolidowane przy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2025 / 16:07
StoryEditor
Shrinkflacja Prince Polo XXL! Producent wafelków zmniejszył gramaturę, ale nie cenę
Shrinkflacja Prince Polo XXL! Firma Mondelez producent wafelków oskarżony o zmniejszenie gramatury produktu

Stowarzyszenie Rzemieślnik złożyło zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), wnosząc o wszczęcie postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez firmę Mondelez Polska. Chodzi o wafelki Prince Polo.

Podstawą zawiadomienia jest zjawisko downsizingu (shrinkflacji), czyli redukcja gramatury wafelka Prince Polo XXL z 50 g do 45 g. Jak podaje Mirosław Kurek, prezes Sto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. listopad 2025 03:00