19.12.2019/10:07

Grycan rusza z dystrybucją lodów wegańskich. Na pierwszy ogień wszedł do sieci Lidl

Lidl to pierwsza sieć handlowa, w której placówkach są dostępne nowe wegańskie lody marki Grycan. Na razie dyskonter ma wyłączność na sprzedaż tych produktów.

Przed świętami Bożego Narodzenia lody wegańskie marki Grycan są promowane w gazetce handlowej dyskontera. Można je kupić za 14,99 zł za opak. 500 ml, czyli taniej niż w lodziarnio-kawiarniach firmowych producenta, w których za taki kubek trzeba zapłacić 17,90 zł. 

- Lody wegańskie to dla naszej firmy nowy rodzaj produktu. Wprowadzając je do sprzedaży detalicznej zależało nam na nawiązaniu współpracy z dużym odbiorcą, a takim jest właśnie Lidl – uzasadnia Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Dyskonter ma czasową wyłączność na sprzedaż tych produktów.

Snopkowski zapowiada, że w przyszłym roku firma skoncentruje się się na budowaniu dystrybucji linii wegańskiej we wszystkich kanałach sprzedaży. – Produkty zostały doskonale przyjęte na rynku, na forach internetowych zbierają bardzo dobre opinie konsumentów, świetnie zagrała też współpraca z blogerami – opowiada Snopkowski. 

Wiele wskazuje na to, że Grycan zamierza rozwijać portfolio lodów wegańskich: Snopkowski nie wyklucza rozszerzenia oferty o nowe smaki i formaty lodów impulsowych, ale o szczegółach nie chce rozmawiać.

Lody wegańskie pojawiły się w sprzedaży lodziarnio-kawiarni Grycan w październiku 2019 roku. To jedna z pierwszych tego typu propozycji na rynku masowym, takie lody kojarzą się głównie z produktami sprzedawanymi na gałki. 

Lody wegańskie Grycan powstają na bazie napojów roślinnych, są słodzone ksylitolem i syropami z agawy lub daktyli. Firma oferuje je w w ekologicznych, kartonowych opakowaniach. Oferta obejmuje na razie trzy smaki: Chocolate with roasted cocoa beans, Vanilla i Peanut Butter.

Od kilku lat Grycan jest liderem rynku lodów familijnych z udziałami wynoszącymi ponad 20 proc. sprzedaży wartościowej. Od ub.r. Lodziarnie Firmowe rozwijają markę lodów z segmentu ekonomicznego - Gremma.

Sweets & Snacks Congress 2020 coraz bliżej!

O rynku słodyczy i przekąsek, a także transformacji branży będziemy dyskutować w gronie ekspertów 10 marca 2020 roku w Sofitel Victoria w Warszawie.

Kliknij i zarejestruj się już dziś!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.