28.12.2016/16:00

H. Gomichon, Grupa Carrefour: Świeże produkty zwiększają lojalność klientów

- We Francji produkty organiczne są obecne od dawna, a mimo to rok do roku notujemy 10-15 proc. wzrostu sprzedaży. (…) Polski rynek produktów ekologicznych dopiero się rozwija, ale patrząc na rynki Europy Zachodniej można przypuszczać, że jego dynamika będzie coraz większa – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Hervé Gomichon, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Grupy Carrefour.

Produkty świeże odgrywają coraz ważniejszą rolę w strategii hipermarketów. Co leży u podstaw rozwoju tej kategorii w Polsce, a co we Francji?

W obu przypadkach najważniejsza jest jakość produktu świeżego. Mam tutaj na myśli konieczność utrzymania jakości i świeżości w całym łańcuchu dostaw, od momentu wyprodukowania na polu, zebrania, przez przechowywanie i transport w optymalnych warunkach, aż po sprzedaż w sklepie do klienta.

Potocznie rozumiana „świeżość” to zdecydowanie za mało. Dbamy o dobre relacje z naszymi producentami i dostawcami, ponieważ tylko to gwarantuje nam, iż do naszego sklepu trafi towar spełniający oczekiwania konsumenta. Jabłka, które sprzedajemy, w większości pochodzą od lokalnych podmiotów i są „zdrowe z natury”.

Klienci są coraz bardziej wyczuleni na to, w jaki sposób towary dostępne na sklepowych półkach są produkowane. Oczekują nie tylko niskiej ceny, ale także wysokiej jakości, produktów naturalnych, bez niepotrzebnych dodatków.

Wysoka jakość i dobre relacje z producentami – to dwa najważniejsze filary, na których budujemy naszą strategię asortymentową. Bliska współpraca z dostawcami pozwala na lepszą komunikację, a co za tym idzie, daje możliwość stworzenia lepszego produktu, bardziej odpowiadającego potrzebom naszych klientów.

W Polsce mamy obecnie modę na produkty ekologiczne i naturalne. Jak duża dynamika wzrostu charakteryzuje ten segment w przypadku biznesu Carrefoura?

W każdym kraju segment eko wygląda nieco inaczej ze względu na olbrzymią różnorodność tego typu produktów. We Francji produkty organiczne są obecne od dawna, a mimo to rok do roku notujemy 10-15 proc. wzrostu sprzedaży, ponieważ nieustannie przybywa osób chcących zadbać o własne zdrowie i prowadzić odpowiedzialną dietę.

Polski rynek produktów ekologicznych dopiero się rozwija, ale patrząc na rynki Europy Zachodniej można przypuszczać, że jego dynamika będzie coraz większa. Dlatego jako Carrefour inwestujemy w produkty ekologiczne i naturalne. Doskonałym przykładem jest nasza marka własna „Jakość z natury”. Odbiór tych produktów przez konsumentów jest bardzo pozytywny, a ich sprzedaż systematycznie rośnie. Dlatego nieustannie rozwijamy linię  „Jakość z Natury Carrefour” – w tym roku do oferty w Polsce dołączyły pomidory i gruszki, a łącznie mamy do wyboru 18 różnych produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.