29.10.2019/09:35

Henryk Kania uderza w Biedronkę: wymuszane płatności i podkręcanie śruby dobiły firmę

W obszernym wywiadzie udzielonym "Business Insider Polska" Henryk Kania tłumaczy, dlaczego jego zdaniem Zakłady Mięsne Henryk Kania znalazły się w tak złej sytuacji. Jako winnych wskazuje „układ”, czyli „zmowę nadzoru sądowego, banków, Cedrobu i prawdopodobnie śląskiego wymiaru sprawiedliwości” oraz sieć sklepów Biedronka, która była odbiorcą 70 proc. produkowanych przez ZMHK wyrobów. Według Kani „celem tej zmowy jest zniszczenie Henryka Kani i przejęcie Zakładów za małą część ich wartości”.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

7 komentarzy

  • Tico 03.01.2021

    Całkiem możliwe i prawdopodobne wyjaśnienie jego kłopotów .
    Podobnie było z Optimusem Romana Kluski . W tamtym przypadku też banda cwaniaków mających układy w prokuraturze zniszczyła gościa bo nie chciał się dzielić swoimi zyskami

  • ha 05.11.2019

    Czytając ten artykuł mam wrażenie, że całe zło spadło na ZMHK. Tym bardziej jest to dziwne, że nikt nikogo do współpracy z JMP nie zmusza. Wystarczyło pilnować cen i warunków handlowych z odbiorcami, a nie udawać wielkiego potentata mięsnego a nie było by tragedii.
    Do tego dochodzi jeszcze wiele innych można powiedzieć podstawowych błędów biznesowych, ale to każdy rozsądny człowiek wie. Tak to już jest, że samo się to mleko nie wylało, a najbardziej dziecinne są teraz te tłumaczenia że to zmowa i wszyscy winni dookoła. ŻENADA!!!

  • Leonidas 31.10.2019

    Współpraca z Biedronką niszczy jakość produktów - kiedyś kupiłem w Biedronie wyrób czekoladopodobny Wawela i przestałem kupować produkty Wawela , kilka dni temu kupiłem serek Rolmlecza i smaku nie będę opisywał, Biedronka każdego zadusi niskimi marżami.

  • MichalM 30.10.2019

    Mam nadzieję że nie jest pan ostatnim którego Biedronka wykończy. Przez lata sprzedawaliście im towar za pół darmo, a zysk miały przynosić zawyżone ceny dla małych sklepów. Małe sklepy dalej są a pana nie ma, moja radość nie ma granic. A wystarczyło zdywersyfikować odbiorców i wszystkim oferować te same warunki.

  • Bakbar 30.10.2019

    Mając u jednego 70% to nie ciężko mówić o współpracy tylko zniewolenia. No chyba że dostarcza się sól majac 90% rynku soli. Zatem kluczowy błąd to brak dywersyfikacji. Niemniej nie tylko Pan Kania wspiera w ten sposób biznes JMD nie widząc że gałąź na której siedzi i stara się budować biznes jest cieńka.

  • Michal 29.10.2019

    Ciekawe tylko ile mniejszych firm wedliniarkich wykończyl Pan Kania wchodząc współpracę z biedronka. Życie taki biznes.

  • Lukasz 29.10.2019

    Tak właśnie się wychodzi na współpracy z dużymi graczami, ciekawe czy inni wezmą ta sprawę jako nauczkę?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.