21.09.2020/15:23

Listonosze będą akwizytorami kredytów bankowych. Poczta Polska wprowadza usługę Mobilny Bankowiec

Bank Pocztowy wraz Pocztą Polską uruchomiły projekt Mobilny Bankowiec, z której korzysta 9,5 tysiąca listonoszy. Ma on ułatwić klientom dostęp do oferty kredytowej banku.

 

„Listonosze wyposażeni w tablety rejestrują dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych uzyskaniem dodatkowego finansowania. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji na tablety, listonosze z całego kraju wstępnie przedstawiają ofertę Banku i zbierają dane kontaktowe osób zainteresowanych skorzystaniem z kredytu. Imiona, nazwiska czy numery telefonów za zgodą klientów wpisywane są do elektronicznego formularza kontaktowego, który przesyłany jest bezpośrednio do doradców kredytowych. Ci kontaktują się następnie z klientami w celu umówienia spotkania w dogodnym dla niego czasie w wybranej placówce Poczty Polskiej.” – tak Poczta Polska prezentuje założenia funkcjonowania systemu.

Jak zgodnie podkreślają przedstawiciele operatora pocztowego i banku, Poczta Polska jest narodowym operatorem, który ma obowiązek utrzymania odpowiedniej sieci logistycznej, a dostęp do niego daje przewagę konkurencyjną bankowi. Projekt Mobilny Bankowiec ma w opinii zarządów obu firm zapewnić efekt synergii i integrować spółki w ramach grupy kapitałowej.

Korzyści mają odnieść pracownicy obu firm – dla doradców Banku Pocztowego to sposób na pozyskanie tzw. leadów kredytowych. Z kolei dla listonoszy Poczty Polskiej to szansa na otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia – jeżeli po spotkaniu sprzedawcy z klientem dojdzie do zawarcia umowy kredytu, listonosz otrzyma prowizję za pozyskanie kontaktu.

Jak wynika z zapewnień przedstawicieli poczty, korzyści mają odnieść również klienci, którzy „w prosty sposób uzyskują dostęp do produktów kredytowych Banku Pocztowego”.

Trudno nie zwrócić uwagi na fakt, że w komunikacie prasowym Poczty Polskiej nie ma mowy o korzyściach tych klientów operatora narodowego, którzy liczą przede wszystkim na sprawną i skuteczną obsługę w zakresie dostarczania przesyłek pocztowych, np. korespondencji urzędowej – nie zamieszczono informacji, jakie kroki podjęto, by nowe obowiązki i zachęty finansowe dla listonoszy nie wpłynęły na jakość świadczonych przez nich usług ściśle pocztowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także