Metro AG, właściciel Makro C&C, cieszy się ze znacznych wzrostów sprzedaży w Europie Wschodniej
Sprzedaż Metro AG w ujęciu LfL wzrosła w I kw. roku finansowego 2019/20 o 1,0 proc. Sprzedaż w regionie Europy Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, urosła w tym samym ujęciu aż o 5,0 proc. – dane wstępne, przed audytem.
Sprzedaż Grupy Metro w I kw. roku finansowego 2019/20 – obejmująca okres świąteczny – wzrosła o 2,2 proc. w ujęciu rok do roku, z ok. 7,4 mld euro do ok. 7,5 mld euro. Wzrost w walutach lokalnych wyniósł 1,0 proc. Tyle samo wzrosła sprzedaż LfL.
W Europie Wschodniej firma zwiększyła sprzedaż z ok. 1,9 do ok. 2 mld euro, co daje wzrost o 6,1 proc. W walutach lokalnych wzrost wyniósł 5,1 proc., a w ujęciu LfL 5,0 proc. Gorzej wiodło się firmie w Rosji, gdzie LfL spadło o -5,3 proc., ale i w tym przypadku widać nieznaczną poprawę trendu, bo rok wcześniej spadek wyniósł -6,3 proc.
W Niemczech spółka odnotowała nieznaczny, wynoszący -0,4 proc. spadek sprzedaży LfL, co wiąże się ze zmianą regulacji dotyczących wyrobów tytoniowych.
– Metro kontynuowało wzrosty sprzedaży w większości regionów, mimo trudnych warunków makroekonomicznych i politycznych, z jakimi firma borykała się na niektórych rynkach – by wspomnieć choćby strajk generalny we Francji. Potwierdzamy nasze prognozy na rok finansowy 2019/20 – zapewnił Olaf Koch, przewodniczący rady zarządzającej Metro AG. – Chciałbym także dodać, że procedury sprzedaży hipermarketów sieci w Chinach przebiegają zgodnie z planem – uzupełnił.
Na koniec 2019 r. sieć placówek Metro liczyła 679 obiektów, o trzy więcej niż rok wcześniej. W ostatnim kwartale powiększyła się ona o jeden obiekt, otwarty w Ukrainie.
16