08.03.2021/20:14

Polacy chcą sypnąć groszem na wielkanocne zakupy. Zyskają na tym dyskonty i… bazary

Zmęczeni pandemią COVID-19 Polacy chcę trochę odreagować podczas zakupów związanych z tegoroczną Wielkanocą. Jeśli kolejna fala zakażeń nie pokrzyżuje im planów, znacząco zwiększą wydatki na ten cel – relacjonuje Puls Biznesu.

Przed nami drugie „pandemiczne” święta Wielkanocy. Według badania Uce Research dla Grupy Blix, Polacy chcą odreagować długotrwały stres i planują zwiększone wydatki świąteczne. Będą robić zakupy głównie w sklepach stacjonarnych – czytamy w Pulsie Biznesu.

Odsetek badanych, którzy deklarują zakupy świąteczne w kwocie od 400 do 500 zł wyniósł 18 proc. W ubiegłym roku było to 13 proc. Zwiększył się również odsetek konsumentów gotowych przeznaczyć na święta pomiędzy 500 a 600 zł – rok temu było to 5 proc., w tym roku 8 proc. Przybyło także, i to aż dwukrotnie, najbardziej rozrzutnych – powyżej 600 zł planuje wydać 6 proc. badanych, wobec 3 proc. w ubiegłym roku.

Jak zauważa Puls Biznesu, prawdopodobne pogorszenie sytuacji pandemicznej może zweryfikować te plany. Podobna sytuacja miała miejsce przed Bożym Narodzeniem. Sytuacja jest dynamiczna, zatem wiele wyjaśni się w ostatnich dniach przed świętami.

PB cytuje Piotra Zycha, głównego analityka Uce Reserach, który zwraca uwagę, że ponad 90 proc. badanych zamierza robić świąteczne zakupy w dyskontach, które w dobie pandemii zyskują zwolenników kosztem innych formatów handlowych. Ekspert wskazuje ponadto, że rośnie popularność targowisk i bazarów – chce je odwiedzić 25 proc. respondentów, wobec 21 proc. rok wcześniej.

Źródło: pb.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także