20.12.2016/09:04

Prezes sieci Kolporter: Wykorzystamy w pełni pozycję lidera

Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes sieci Kolporter mówi na temat pozycji spółki na rynku dystrybucji prasy, a także planów rozwoju firmy.

Prezes Krzysztof Klicki powiedział, że przekazuje w pana ręce „dobrze rozpędzoną maszynę” i ma nadzieję, że uda się panu jeszcze mocniej „rozpędzić” Kolportera. To możliwe?

– Jestem pewien, że tak. Nasza obecna pozycja rynkowa jest na tyle mocna, że możemy skupić się na wykorzystaniu potencjału, który ma Kolporter.  Przez lata działalności udało nam się osiągnąć pozycję zdecydowanego lidera na tych rynkach, na których działamy. Teraz jest idealna pora na to, aby to dobrze wykorzystać.

Co pan przez to rozumie?

– Nie musimy już walczyć o pozycję rynkową. My ją mamy. Ponad 57 procent udziału w rynku dystrybucji prasy, ponad 40 procent udziału w sieci punktów sprzedaży typu salonik prasowy – na to pracowaliśmy przez ponad dwie dekady. Dziś możemy więc skoncentrować się na rozwoju jakościowym, ale także aktywnie kształtować rynek, na którym działamy. To zresztą już się dzieje – kreujemy i wdrażamy nowe rozwiązania zarówno w zakresie dystrybucji prasy, jak i rozwoju naszej sieci handlowej. W mijającym 2016 r. wprowadziliśmy m.in. nowe systemy informatyczne, wspierające zarządzanie sprzedażą prasy w sieciach handlowych, z którymi współpracujemy. Zmodernizowaliśmy systemy nadziałów prasy i planogramy, dostosowując je do zmian na rynku wydawniczym. Rozwijaliśmy też dość mocno nowy koncept salonu prasowego ze strefą bistro, poszerzyliśmy także ofertę produktów dostępnych w salonikach prasowych.

Na jakim więc etapie „rozpędzenia” jest Kolporter, którego stery pan przejmuje?

– Mówiłem już o udziałach w rynku, podam więc parę danych, które dość dobrze obrazują i pozycję i skalę w jakiej działamy. W przypadku dystrybucji prasy współpracujemy z ponad 1000 wydawnictw, mamy w swojej ofercie około 5 000 tytułów, które dostarczamy do 36 000 detalicznych odbiorców prasy. Rocznie kolportujemy blisko miliard egzemplarzy różnego rodzaju pism, obsługujemy największe sieci handlowe w kraju. Jeśli chodzi o własną sieć sprzedaży to zarządzamy obecnie blisko tysiącem saloników i salonów prasowych w całej Polsce. Mamy w ofercie około 2 500 produktów fizycznych i elektronicznych, rocznie wydajemy blisko 70 milionów paragonów. Dysponujemy także siecią ponad 30 000 wielofunkcyjnych terminali, które sprzedają doładowania i inne produkty prepaidowe, umożliwiają przyjmowanie płatności kartą czy realizację różnych transakcji finansowych. Nasz udział w krajowym rynku sprzedaży doładowań szacowany jest obecnie na 25 procent. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.