06.04.2017/22:18

Rozleniwiony patriota zakupowy? Na Kongresie Rynku FMCG 2017 poznamy obraz polskiego konsumenta!

Czy Polacy naprawdę kupują polskie produkty? Jak pogodzić tradycję i lokalność z innowacjami na miarę XXI wieku? Czy sektor spożywczy naprawdę jest gotowy na rewolucję pod znakiem health&wellness? Odpowiedzi na te pytania poszukają eksperci podczas debaty, która zwieńczy blok tematyczny poświęcony konsumentowi i strategiom sprzedażowym podczas Kongresu Rynku FMCG 2017.

Niewątpliwie będzie to jeden z najbardziej inspirujących bloków tematycznych towarzyszących Kongresowi Rynku FMCG 2017, który odbędzie się już 23 maja w stołecznym Double Tree by Hilton. Hasła przewodnie tego panelu – Konsument i strategie sprzedażowe – oraz udział wiodących ekspertów gwarantują, że będzie to solidna porcja praktycznych wskazówek i informacji dających odpowiedzi na pytania, jakie potrzeby, motywacje i nawyki kształtują zachowanie konsumentów. I jak za nimi nadążyć w niepewnych czasach.

Rynek FMCG podlega potężnym zmianom. Sprawdzone prawdy marketingowe, modele zachowań klientów i strategie sprzedażowe przestają działać w starciu z żądaniami konsumentów nowej ery. Potrzeby Polaków nie dość, że wciąż ewoluują, to często wzajemnie się wykluczają, przez co i handel, i producenci nie rozumieją konsumentów, nie mogą zatem zaspokoić ich oczekiwań. Tymczasem gra toczy się o najwyższą stawkę, bo wiedza na temat stylów życia Polaków, ich motywacji zakupowych, hierarchii wartości, którymi na co dzień się kierują, jest już nie tylko szansą na zdobycie przewagi konkurencyjnej – jest warunkiem koniecznym by przetrwać w szybko zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Ten ciekawie zapowiadający się blok tematyczny otworzy wystąpienie Macieja Stoińskiego, wiceprezesa sieci Piotr i Paweł. Ekspert omówi trendy w sektorze FMCG z punktu widzenia praktyka handlu. Spojrzenie analityka zapewni natomiast uczestnikom Kongresu Rynku FMCG prezentacja Vitalija Vladykina, research managera Euromonitor International, który opowie o tym jak globalne zmiany wpływają na lokalne rynki i konsumenta.

Zaproszeni eksperci powiedzą o nowych generacjach konsumentów, czyli jak kupują i postrzegają produkt pokolenia X,Y,Z. Aby mieć pełny obraz zmian społecznych, które determinują decyzje zakupowe, należy pochylić się nad coraz bardziej palącym problemem jakim jest starzenie się społeczeństwa. W Polsce w zastraszającym tempie przybywa seniorów – w 2015 roku, po raz pierwszy w historii naszego kraju - mieliśmy mniej nastolatków niż ludzi po siedemdziesiątce. I właśnie o tym jak kupują i czego oczekują starsi konsumenci, tzw. Silver generation, opowie Magdalena Zimna, strategic insight director z GfK Polonia.

Końca wojny cenowo-promocyjnej wciąż nie widać, więc obrazu współczesnego konsumenta dopełni wystąpienie na temat tego, jak budować lojalność klientów w czasach „choroby nieustannych promocji” i gry ceną. 
W trakcie panelu uczestnicy Kongresu Rynku FMCG 2017 dowiedzą się również, od przedstawiciela największej sieci handlowej w kraju jaką jest Biedronka, jaka przyszłość czeka produkty private labels, i w Polsce, i na świecie. Opowie o tym w swoim wystąpieniu dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej, Jeronimo Martins Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.