29.05.2025 / 12:10
StoryEditor

Menedżer bardzo kulturalny. Joanna Lenartowicz z Netto Polska wybrała dla Was książki i filmy

Joanna Lenartowicz, dyrektor obszaru People & Culture w Netto Polska (fot. Netto Polska)

Kontynuujemy cykl, w którym czołowi menedżerowie ze świata handlu mówią nie o dobrach szybkozbywalnych, lecz o dobrach kultury. Tym razem poleca je Joanna Lenartowicz, dyrektor obszaru People & Culture w Netto Polska. Wybrane przez nią filmy oraz książki traktują o człowieku, jego złożonej naturze i motywacjach oraz odwołują się do uniwersalnych wartości.

"Imperium Słońca", reżyser: Steven Spielberg

Historia młodego chłopca, Brytyjczyka mieszkającego w Szanghaju, który trafia do obozu jenieckiego podczas II wojny światowej to opowieść o utracie niewinności, przetrwaniu i sile adaptacji. To poruszający obraz dzieciństwa zderzonego z brutalnością wojny. Polecam ten film nie tylko ze względu na znakomite aktorstwo, zdjęcia i muzykę, lecz również dlatego, że uczy pokory i spojrzenia na świat z wielu perspektyw. Dla mnie to opowieść o elastyczności ludzkiego ducha i potędze wyobraźni, która pozwala przetrwać najtrudniejsze chwile. To także przypomnienie, że człowieczeństwo, nawet w skrajnych warunkach, może manifestować się w najmniejszych gestach. Inspirujące, mocne i głębokie kino, które zostaje z widzem na długo.

"Wy wszyscy moi ja", autor: Miłosz Brzeziński

Jest to jedna z tych książek, do których chce się wracać – nie dlatego, że podaje gotowe odpowiedzi, lecz dlatego, że zadaje właściwe pytania. Miłosz Brzeziński z lekkością i humorem prowadzi czytelnika przez zawiłości ludzkiej psychiki, pokazując, że każdy z nas to nie jedna, a cała "rada nadzorcza" różnych wersji siebie. Ta książka pomaga zobaczyć, że nasze decyzje, emocje i reakcje mają swoje źródła, które bywają sprzeczne. Dla mnie to lektura o samoświadomości, odwadze bycia sobą i zgodzie na to, że nie zawsze musimy być spójni. W pracy z ludźmi taka refleksja jest bezcenna. Bo im lepiej znamy siebie, tym łatwiej nam rozumieć innych. Polecam tę książkę każdemu, kto lubi rozwijać się z uśmiechem.

Kryminały Agathy Christie

Chętnie sięgam po kryminały Agathy Christie, królowej zagadki i świetnej obserwatorki ludzkiej natury. Uwielbiam je za ponadczasowy klimat, ale i konstrukcję – z pozoru proste, ale z każdą stroną odkrywamy kolejne warstwy zagadki, które tylko pozornie prowadzą do rozwiązania. Ale jest w tym coś więcej. Christie potrafi z lekkością pisać o poważnych sprawach: o ludzkich motywacjach, o moralności, o tym, jak bardzo potrafimy się oszukiwać. Te historie, choć osadzone w innych czasach, wciąż są aktualne, bo mówią o tym, co uniwersalne: o ambicji, zazdrości, lęku, miłości. Dla mnie czytanie Christie to nie tylko relaks, ale też forma ćwiczenia uważności, przydatna także w pracy, gdy staramy się lepiej rozumieć ludzi wokół. Jej książki to towarzystwo, które zawsze warto mieć pod ręką – niezawodne i z klasą.

"Skrzypek na dachu", reżyser: Norman Jewison

Ten film to dla mnie jedna z najpiękniejszych opowieści o tradycji, zmianie i sile wspólnoty. Opowiada historię mleczarza z małej żydowskiej wioski, świetnie łącząc humor, wzruszenie i refleksję. Wspaniała muzyka, silne emocje i uniwersalne pytania o to, jak zachować to, co ważne, w świecie, który nieustannie się zmienia, to coś, co ze mną rezonuje. "Skrzypek..." jest dla mnie jak rozmowa o wartościach – o pasji do życia, o elastyczności, o lojalności wobec tego, co buduje naszą tożsamość. Polecam go każdemu, kto lubi historie z duszą, z nutą melancholii, ale też z radością życia. To film, który przypomina, że choć świat może się zmieniać, to, co najważniejsze, zawsze warto pielęgnować.

***

Powyższy artykuł w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 2/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

image

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Stefan Hoppe/Kaufland, nowe źródła przychodów, oczekiwania przedwyborcze, dyskonty non-food [SPIS TREŚCI]

22.05.2025 / 11:17
StoryEditor
Nowe wyniki Pepco. Dwie sieci należące do grupy idą w górę, jedna dołuje
Grupa Pepco, właściciel sieci dyskontów Pepco, Dealz oraz Poundland. podała wyniki za ostatnie półrocze (fot. Shutterstock)

Grupa Pepco podała wyniki za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025, kończące się 31 marca. Wskazują one, że dwie sieci dyskontów non-food, które grupa ma pod swoimi skrzydłami - Pepco oraz Dealz - poprawiają notowania i realizują założone plany. Trzecia - Poundland - radzi sobie zdecydowanie gorzej.

Przychody Grupy Pepco za pierwsze półrocze roku obrotowego wyniosły 3,338 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Sieć Pepco miała przychody na poziomie 2,171 ml...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.05.2025 / 11:54
StoryEditor
Allegro wprowadza zmiany w programie lojalnościowym. Ich symbolem jest nowa gwiazda telewizyjna - świnka miniaturowa
Dostawy w ramach Allegro Smart! obejmują blisko 200 mln ofert na platformie (fot. Allegro)

Z programów lojalnościowych korzysta już co trzecia osoba w Polsce. Główną motywacją jest możliwość otrzymywania zniżek i nagród, dlatego też Allegro wprowadza zmiany w swoim programie lojalnościowym, który świętuje właśnie 7. urodziny.

W 2018 r. Allegro ruszyło z płatnym programem lojalnościowym - Allegro Smart! Posunięcie to okazało się rewolucją na rynku e-commerce, które przetarło szlaki m.in Empikowi, któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. maj 2025 12:11