29.05.2025 / 12:10
StoryEditor

Menedżer bardzo kulturalny. Joanna Lenartowicz z Netto Polska wybrała dla Was książki i filmy

Joanna Lenartowicz, dyrektor obszaru People & Culture w Netto Polska (fot. Netto Polska)

Kontynuujemy cykl, w którym czołowi menedżerowie ze świata handlu mówią nie o dobrach szybkozbywalnych, lecz o dobrach kultury. Tym razem poleca je Joanna Lenartowicz, dyrektor obszaru People & Culture w Netto Polska. Wybrane przez nią filmy oraz książki traktują o człowieku, jego złożonej naturze i motywacjach oraz odwołują się do uniwersalnych wartości.

"Imperium Słońca", reżyser: Steven Spielberg

Historia młodego chłopca, Brytyjczyka mieszkającego w Szanghaju, który trafia do obozu jenieckiego podczas II wojny światowej to opowieść o utracie niewinności, przetrwaniu i sile adaptacji. To poruszający obraz dzieciństwa zderzonego z brutalnością wojny. Polecam ten film nie tylko ze względu na znakomite aktorstwo, zdjęcia i muzykę, lecz również dlatego, że uczy pokory i spojrzenia na świat z wielu perspektyw. Dla mnie to opowieść o elastyczności ludzkiego ducha i potędze wyobraźni, która pozwala przetrwać najtrudniejsze chwile. To także przypomnienie, że człowieczeństwo, nawet w skrajnych warunkach, może manifestować się w najmniejszych gestach. Inspirujące, mocne i głębokie kino, które zostaje z widzem na długo.

"Wy wszyscy moi ja", autor: Miłosz Brzeziński

Jest to jedna z tych książek, do których chce się wracać – nie dlatego, że podaje gotowe odpowiedzi, lecz dlatego, że zadaje właściwe pytania. Miłosz Brzeziński z lekkością i humorem prowadzi czytelnika przez zawiłości ludzkiej psychiki, pokazując, że każdy z nas to nie jedna, a cała "rada nadzorcza" różnych wersji siebie. Ta książka pomaga zobaczyć, że nasze decyzje, emocje i reakcje mają swoje źródła, które bywają sprzeczne. Dla mnie to lektura o samoświadomości, odwadze bycia sobą i zgodzie na to, że nie zawsze musimy być spójni. W pracy z ludźmi taka refleksja jest bezcenna. Bo im lepiej znamy siebie, tym łatwiej nam rozumieć innych. Polecam tę książkę każdemu, kto lubi rozwijać się z uśmiechem.

Kryminały Agathy Christie

Chętnie sięgam po kryminały Agathy Christie, królowej zagadki i świetnej obserwatorki ludzkiej natury. Uwielbiam je za ponadczasowy klimat, ale i konstrukcję – z pozoru proste, ale z każdą stroną odkrywamy kolejne warstwy zagadki, które tylko pozornie prowadzą do rozwiązania. Ale jest w tym coś więcej. Christie potrafi z lekkością pisać o poważnych sprawach: o ludzkich motywacjach, o moralności, o tym, jak bardzo potrafimy się oszukiwać. Te historie, choć osadzone w innych czasach, wciąż są aktualne, bo mówią o tym, co uniwersalne: o ambicji, zazdrości, lęku, miłości. Dla mnie czytanie Christie to nie tylko relaks, ale też forma ćwiczenia uważności, przydatna także w pracy, gdy staramy się lepiej rozumieć ludzi wokół. Jej książki to towarzystwo, które zawsze warto mieć pod ręką – niezawodne i z klasą.

"Skrzypek na dachu", reżyser: Norman Jewison

Ten film to dla mnie jedna z najpiękniejszych opowieści o tradycji, zmianie i sile wspólnoty. Opowiada historię mleczarza z małej żydowskiej wioski, świetnie łącząc humor, wzruszenie i refleksję. Wspaniała muzyka, silne emocje i uniwersalne pytania o to, jak zachować to, co ważne, w świecie, który nieustannie się zmienia, to coś, co ze mną rezonuje. "Skrzypek..." jest dla mnie jak rozmowa o wartościach – o pasji do życia, o elastyczności, o lojalności wobec tego, co buduje naszą tożsamość. Polecam go każdemu, kto lubi historie z duszą, z nutą melancholii, ale też z radością życia. To film, który przypomina, że choć świat może się zmieniać, to, co najważniejsze, zawsze warto pielęgnować.

***

Powyższy artykuł w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 2/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

image

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Stefan Hoppe/Kaufland, nowe źródła przychodów, oczekiwania przedwyborcze, dyskonty non-food [SPIS TREŚCI]

29.08.2025 / 13:39
StoryEditor
Gigantyczny kontrakt na dostawy zielonej energii z udziałem sieci handlowej w Polsce
Firmy Leroy Merlin Polska i Bricoman Polska, podpisały z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia na dostawę energii odnawialnej

Firmy Leroy Merlin Polska i Bricoman Polska, należące do Grupy Adeo, podpisały z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia 8-letnią umowę typu cPPA (Corporate Power Purchase Agreement) na dostawę energii odnawialnej. Dla Polenergii to jedna z największych zawartych umów typu PPA, a dla Leroy Merlin - kolejny ważny krok w procesie transformacji energetycznej.

Energia zakontraktowana na potrzeby spółek Leroy Merlin Polska i Bricoman Polska będzie pochodzić z dwóch farm należących do Polenergii: farmy wiatrowej Grabowo i farmy fotowo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 16:01
StoryEditor
Producenci cukru pod presją kosztów i podatku cukrowego. Branża: Ten podatek za bardzo upraszcza złożoność problemu otyłości
Stratuje nowa kampania cukrownicza. Branża boi się kosztów i podatku cukrowego (fot. Krajowa Grupa Spożywcza)

Wszystkie cukrownie w Polsce już rozpoczęły lub za chwilę rozpoczną kampanię cukrowniczą 2025/2026. – Obecna kampania to będzie sprawdzian odporności cukrownictwa – uważa Michał Gawryszczak, dyrektor Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Skąd takie negatywne nastroje w branży?

W artykule przeczytasz: 

  • KGS pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026
  • Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej
  • Czy podwyżka podatku cukrowego uderzy w branże cukrowniczą?
  • Baza surowcowa pod znakiem zapytania
  • Kampania cukrownicza 2025/2025 będzie sprawdzianem odporności branży

Krajowa Grupa Spożywcza pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026

Już 25 sierpnia kampanie cukrowniczą rozpoczęły cukrownie należące do Krajowej Grupy Spożywczej. 27 sierpnia kampanię rozpoczęły cukrownie koncernu Pfeifer & Langen Polska. Nordzucker Polska planuje rozpoczęcie przerobu buraków cukrowych od 4 września, a Südzucker Polska rozpocznie kampanię z 15 na 16 września.

Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej

Przedstawiciele Związku Producentów Cukru przyznają, że obecnie głównym wyzwaniem branży cukrowniczej jest presja kosztowa. Zwłaszcza te związane z transformacją energetyczną i dostosowaniem produkcji do polityki dekarbonizacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. wrzesień 2025 16:55