26.01.2018/14:15

Biedronka wyprzedza Auchan w rankingu sieci handlowych. TOP20 firm handlowych w Polsce

Najbardziej spektakularnym wydarzeniem w tej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych jest zmiana na pozycji lidera, którym została Biedronka nieznacznie wyprzedzając Auchan. Sieci Lidl i Kaufland utrzymały swoje pozycje w czołówce, mocny skok do góry odnotowały sieci supermarketów Dino i Intermarche, zaś najbardziej spektakularny spadek poznańska sieć Piotr i Paweł.

- Nasilająca się konkurencja na polskim rynku sprawia, iż coraz większa część właścicieli sieci orientuje się na rozwój jakościowy i zwiększenie efektywności działalności sprzedażowej. Przyniosło to efekt w postaci poprawy punktacji większości sieci notowanych w nowej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych - komentuje Andrzej Kondej, szef firmy Kondej Marketing, który wraz z analitykami serwisu rynekdetaliczny.pl stworzył zestawienie. Ranking obejmuje ocenę wydarzeń, osiągnięć  i zmian, jakie dokonały się u poszczególnych operatorów w okresie od sierpnia 2017 do stycznia 2018 roku. 

1. Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
Biedronka odzyskała pozycję lidera dzięki dobrym wynikom sprzedażowym w 2017 roku, w tym wzrostowi sprzedaży LfL o 10%. Jednocześnie portugalska sieć realizuje szeroki program modernizacji placówek handlowych, przy coraz bardziej ograniczonym a przy tym zrównoważonym wzroście organicznym.

Operatorzy największej sieci w kraju zdają sobie doskonale sprawę z tego, że w najbliższych latach walka o „dusze” polskich klientów odbywać się będzie coraz bardziej w sferze jakościowej, zarówno w kontekście oferty produktowej, wygody dokonywania zakupów i wizualizacji sklepów. 

2. Auchan  Retail Polska

Auchan jest zdecydowanym liderem wśród hipermarketów, posiadając 30% udział na tym formacie. Firma tradycyjnie oferuje niskie ceny i szeroki asortyment, czyli to co w handlu jest najważniejsze. Coraz częściej pojawiają się jednak sygnały wskazujące, że te atuty mogą być niewystarczające do utrzymania lojalności klientów. Wynika to silnego trendu w kierunku wygody dokonywania zakupów, w tym skłonności do oszczędzania czasu na zakupy spożywcze, które już dawno przestały być ulubionym hobby Polaków.

Pomimo wzorowania się na zachodnim stylu życia, nasi rodacy wyraźnie preferują sklepy mniejsze, a przy tym położone „w pobliżu”. Auchan w Polsce czeka zatem opracowanie efektywnej strategii rozwoju i dokonanie dosyć głębokiej modernizacji swoich marketów.

3. Lidl  Polska

Sieć Lidl coraz bardziej zmniejsza dystans do wiodącej dwójki. W formacie dyskontów niemiecka firma zdobywa zauważalną przewagę nad Biedronką pod względem jakości działalności handlowej. Chodzi tu zarówno o jakość produktów, atrakcyjne akcje promocyjne, postęp w zakresie kategorii świeżych produktów czy sprawnie organizowane akcje in-out.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • M 30.01.2018

    Piotr i Paweł był pierwszy.

  • gr.grabowski 29.01.2018

    a widziałeś samodzielne skanowanie np. we Francji? Wchodzisz na sklep, pobierasz skaner... Skanujesz, przy kasie oddajesz pracownikowi... To nie to samo co w Tesco kasy samoobsługowe, gdzie żeby znależć bułkę, czy mini pizzę, czekasz na obsługę, bo waga się nie zgadza... Albo żeby Ci ilość reklamówek zatwierdziła :)

  • Klient 27.01.2018

    Usługę samodzielnego skanowania zakupów miało chyba jako pierwsze Tesco ("scan&shop")

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.