22.08.2016/13:51

Dwa priorytety Carrefoura: ekspansja mutli-channel i technologie cyfrowe

IGD donosi o postępach w realizacji dwóch najważniejszych priorytetów francuskiego detalisty na 2016 r. Sklepy stacjonarne wciąż są ważne, ale firma nie zapomina o świecie cyfrowym.

Georges Plassat, prezes Carrefoura, wyraził przekonanie, że przyszłość należy do modelu sprzedaży wielokanałowej, choć w cyfrowym świecie sklepy istniejące fizycznie wciąż będą miały do odegrania ważną rolę. W związku z tym od początku roku koncern wprowadził na niektórych rynkach europejskich szereg nowych konceptów placówek handlowych, takich jak Express Eat & Shop – stanowiący połączenie placówki gastronomicznej ze sklepem spożywczym. We Włoszech pojawił się format pod nazwą Urban, który jest wersją dla smakoszy formatu Carrefour Market, występującego w Polsce i Hiszpanii.

Na tym ostatnim rynku firma będzie się do końca bieżącego roku koncentrować na mniejszych formatach – supermarket i convenience – otwierając kolejne placówki w kluczowych miastach, jak Madryt, Barcelona czy Walencja. Rozwój segmentu convenience powinien znacznie przyspieszyć, dzięki odnowionej do 2018 r. umowie współpracy z hiszpańską firmą paliwową Cepsa.

Z kolei w Belgii w strefie nadmorskiej pojawiła się usługa Drive, a we Francji Carrefour uruchomił swoje pierwsze centrum dystrybucyjne w całości przeznaczone do obsługi punktów Drive. Również we Francji otwarte zostały kolejne sklepy pod szyldem Bio, których liczba może do końca roku sięgnąć 10 placówek, jako że sieć ma zostać rozszerzona poza Paryż.

Od początku roku francuski detalista na wielu rynkach był bardzo aktywny w obszarze sprzedaży online oraz technologii cyfrowych. Intensywnie rozwijany jest e-handel w Chinach, Polsce i we Włoszech, we Francji testowana jest usługa gwarantowanej dostawy w ciągu godziny, a w Hiszpanii udostępnione zostały płatności mobilne. Jednym z wydarzeń roku było otwarcie w Ameryce Łacińskiej formatu Carrefour Monroe, który jest pierwszym „podłączonym” marketem sieci, integrującym sprzedaż online i offline.

Ostatnio Carrefour przejął dostawcę produktów organicznych, firmę Greenweez, która ma w ofercie ponad 30 tys. produktów 900 marek, zarówno spożywczych jak i non-food. Firma działa głównie we Francji, ale dostarcza towary także na rynek niemiecki i włoski. Ponieważ Greenweez zamierzał w 2016 r. uruchamiać placówki stacjonarne, możliwe jest, że Carrefour wykorzysta to do umocnienia sprzedaży offline.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.