27.02.2020/08:18

Grupa Atrium notuje doskonałe wyniki z działalności operacyjnej w 2019 r.

Dochód netto Grupy z najmu, według porównywalnych danych (LfL), wzrósł o 2.4 proc., z czego Polska wypracowała 2 proc., natomiast Czechy 3 proc. Wysoki współczynnik komercjalizacji na koniec roku na poziomie 97,0 proc. odzwierciedla atrakcyjność dla najemców miejskich centrów, znajdujących się w portfelu Grupy.

Na dzień 31 grudnia 2019 roku, średnia wielkość aktywów w portfelu wynosiła 31 100 mkw, a średnia wartość nieruchomości wynosiła 101 mln euro, w porównaniu do odpowiednio 28 800 mkw i 86 mln euro na dzień 31 grudnia 2018 roku, odzwierciedlając trwający proces repozycjonowania portfela w kierunku obiektów o dominującej pozycji, zlokalizowanych w ośrodkach miejskich.

Wartość rynkowa 15 nieruchomości komercyjnych Atrium w Polsce wynosi 1,7 mld euro (w roku 2018 wartość 22 nieruchomości wyniosła 2.0 mld euro), co obecnie stanowi 65 proc. całego portfela 26 obiektów w Europie Środkowo-Wschodniej, wartego łącznie 2.6 mld euro.

Dochód brutto z najmu wypracowany z polskiego portfela wzrósł o 7,1 proc., osiągając 108 mln euro (101 mln w 2018 roku), zaś dochód netto z najmu kształtował się na poziomie 6.2 proc., stanowiąc 102 mln euro (96 mln euro w 2018 roku).

Zgodnie z porównywalnymi danymi stowarzyszenia EPRA, wzrósł zarówno dochód brutto z najmu - o 2,3 proc. osiągając 38,8 mln euro (w roku 2018 wynosił 37,9 mln euro), jak i dochód netto z najmu - o 2,0 proc. osiągając 37,1 mln euro (w roku 2018 wynosił 36,3 mln euro) (wartości te nie uwzględniają środków trwałych przeznaczonych do sprzedaży).

Znacząco wzrósł współczynnik komercjalizacji według danych EPRA we wszystkich polskich nieruchomościach do 97,6 proc. (w 2018 roku wynosił 96,2 proc.).

– Dzisiejsze wyniki po raz kolejny odzwierciedlają namacalne sukcesy realizowanej w ostatnich latach strategii repozycjonowania aktywów, zapewniając nam portfel szybko rozwijających się dominujących obiektów skoncentrowanych w Warszawie i Pradze, które w dalszym ciągu korzystają z urbanizacji i dobrych warunków makroekonomicznych. Wchodząc w nową dekadę i odpowiadając na trendy strukturalne napędzające nawyki konsumenckie, w tym nawyki dotyczące zakupów i stylu życia, będziemy realizować nowo wypracowaną strategię. Będzie ona bazowała na naszej eksperckiej wiedzy, będzie wykorzystywać jakość naszego obecnego portfela oraz, wobec rozpoczęcia dywersyfikacji aktywów w sektorze mieszkań na wynajem, ograniczy ryzyko potencjalnej zmienności przepływów pieniężnych. Dzięki temu nastąpi ewolucja kształtu naszego portfela, do którego planujemy pozyskać 5 000 wysokiej klasy mieszkań na wynajem, głównie w Warszawie. Będą one dopełnieniem dla naszych wiodących destynacji usługowo-handlowych, które obecnie posiadamy, i które są efektem skutecznej realizacji naszej strategii repozycjonowania – powiedział Liad Barzilai, dyrektor generalny Grupy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.