16.04.2020/10:28

Grzegorz Wachowicz, RTV Euro AGD: firmy, które nie szły z duchem czasu, będą miały problemy [WYWIAD]

Rozmowa z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu, RTV Euro AGD o tym, jak funkcjonuje firma, która z dnia na dzień musi przestawić się na sprzedaż internetową. 

Dużo czasu spędza Pan ostatnio w pracy?

W tej chwili 12 godzin dziennie to minimum. Mamy aktualnie bardzo intensywny okres. Jestem skupiony na przeorganizowaniu pracy całego działu handlu i marketingu, bo nasza sprzedaż odbywa się w tej chwili głównie on-line. To duża zmiana w organizacji pracy, a do tego większość naszego zespołu pracuje zdalnie. Zmieniły się jednocześnie struktura dystrybucji towarów i forma wykonywanej pracy, a to wymaga przemodelowania dotychczasowych procesów.

Ile sklepów RTV Euro AGD działa, w związku z wprowadzeniem rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, które ogranicza handel elektroniką i sprzętem gospodarstwa domowego w galeriach handlowych?

Przed wejściem w życie regulacji mieliśmy otwarte 289 sklepów, w tej chwili pozostało otwartych około 70. Dla naszej sprzedaży ważna jest nie tylko liczba działających sklepów, ale też waga zamkniętych salonów. Wszystkie nasze najważniejsze sklepy, działające w centrach handlowych, zostały zamknięte. Funkcjonujące sklepy wolno stojące przy ulicach handlowych nie są tymi, generującymi największe obroty. 

Regulacje nie dotykają firm działających w branży handlowej w takim samym stopniu. Najmocniej dotknęło to firmy, których sklepy znajdują się w galeriach handlowych, np. nas. W tym samym czasie część naszych konkurentów ma otwartych większość swoich sklepów.

Początkowo przedsiębiorcy mieli problem z interpretacją przepisów. Dopiero po zmianie rozporządzenia ministra zdrowia, sieci handlowe zdecydowały się na otwarcie salonów, które były zamknięte tuż po wejściu pierwszego rozporządzenia. 

Czy klienci masowo ruszyli po zakupy do internetu?

Przeniesienie zakupów do internetu wygląda inaczej dla każdej z kategorii. Branże, w których już wcześniej udział sprzedaży internetowej był wyższy, dużo szybciej adaptują się teraz. Natomiast branże, w których już wcześniej – przed epidemią koronawirusa – wynik sprzedaży internetowej był niski, to mimo że on obecnie rośnie, nie rekompensuje wcześniejszej sprzedaży.

Sprzedaż sprzętu komputerowego przeniosła się do internetu i jest na dobrym poziomie. Obecnie bardzo wzrósł popyt na urządzenia, takie jak np. laptopy. Ale wiadomo, że jest to związane z wprowadzeniem pracy zdalnej i nauczania online. Kupujący nie ma wyjścia, nie może poczekać, aż sklepy stacjonarne zostaną otwarte. Nie wszystkie branże tak zareagowały. W części sprzedaż jest niższa niż przed zamknięciem sklepów.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • Jest 16.12.2020

    Dno wszystkiego ten sklep

  • Zainteresowany 04.05.2020

    Zadam dodatkowe pytanie: jak firma podeszła do tematu odpowiedzialności społecznej w kontekście zachowania wszystkich miejsc pracy sprzed pandemii? Sprzedaż to jedno, a działania ukierunkowane na zachowanie miejsc pracy to drugie. To pokaże rzeczywiste umiejętności managmentu zarządzającego firmą. Poproszę o komentarz.

  • trzeci tydzień 28.04.2020

    Czekam na towar od 8 kwietnia. DHL odesłał im jako niekompletny. Po tygodniu i reklamacji telefonicznej miał być wysłany ponownie. Po kolejnym tygodniu i złożeniu pisemnej reklamacji ani odpowiedzi, ani towaru. Ani przepraszam, ani kliencie... bujaj się. To się nadaje do prasy, a nie "w tej chwili dobrze sobie radzimy". Super samopoczucie, gdy firma olewa klientów. Gratuluję!

  • Zibikrk 27.04.2020

    J.w. - nie realizują zamówień z netu. Kompletna kicha Panie dyrektorze ds. handlu i marketingu. Co Pan tam robi 12 godzin? Bo chyba nie pakuję zamówień ? Ludzie Wam płacą i co ?! Na prawdę kpicie sobie z klientów.

  • Kasia W 18.04.2020

    Od dwóch tygodni czekam na realizację zamówienia. Mimo zgłoszenia 3 krotnie reklamacji nikt nie odpisuje telefonu nikt na infolinii nie odbiera. Pieniędzy oczywiście nie odzyskalam.
    Kurier potwierdził iż dostał 1/3 zamówienia i nie mógł dostarczyć niekompletnego zamówienia. Cena jednego z zamówionych produktów na stronie RTV AGD w ciągu 2 dni zmieniła się z 129 na 209 ???,
    Zamówienie złożyłam u innego sprzedawcy realizacja w ciągu dwóch dni bezproblemowa.

  • Lukas 17.04.2020

    Też zamówiłem towar czekałem 14dni i dostałem. Kupiłem także u konkurencji i tam cisza. Kasa wydana, nikt nie odpisuje co z towarem. A w Euro jest informacja , można się dowiedzieć wiele na infolinii. Znajomi też kupują na www i nie ma problemu. A wiecie , że jak są opóźnienia to może być problem u kuriera? Wszędzie pracują tylko ludzie.

  • Kuba 16.04.2020

    "liderem sprzedaży e-commerce"- ktoś ma jakieś dane na ten temat?

  • Klient RTV euro AGD 16.04.2020

    Firma RTV Euro AGD tak się przestawiła na sprzedaż internetową, że na ich funpage na facebook pojawia się mnóstwo komentarzy o niedostarczonych towarach. Jakby tego było mało te komentarze są natychmiast usuwane. W moim przypadku, już czekam na produkt trzy tygodnie pomimo tego, że miał zostać dostarczony na drugi dzień, a produkt nawet nie wyszedł z ich magazynu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.