11.07.2020/15:05

Hipermarkety Carrefour przynoszą straty. Lekarstwem ma być technologia

Ponad połowa francuskich hipermarketów Carrefour przynosi straty – podaje portal retaildetail.eu. Aby ograniczyć wydatki firma inwestuje w płatności mobilne i technologię pozwalającą ominąć kasy, aby zakupy były jak najłatwiejsze.

Aż 104 ze 185 hipermarketów Carrefour we Francji to sklepy nierentowne. Oznacza to, że 56 proc. największych francuskich placówek marki przynosi straty. Tak dowodzi raport związków zawodowych Carrefoura opublikowany przez czasopismo branżowe Linéaires. Szacunki te nie uwzględniają kosztów wynajmu i ewentualnej amortyzacji.
Straty pogłębiły się w stosunku do 2018 r., kiedy 89 z 191, czyli 46,5 proc. francuskich hipermarketów Carrefour odnotowywało straty.

Lekarstwem na kryzys ma być wdrożenie technologii, dzięki którym spółka ograniczy koszty osobowe i skróci czas robienia zakupów. Oszczędnościom pomóc mają płatności zbliżeniowe i cyfrowy system zliczania zakupów, tak aby ominąć kasy. 

Obecnie płatności mobilne stanowią mniej niż 5 proc. transakcji. Carrefour chce rozwijać udział płatności zbliżeniowych kartą lub telefonem komórkowym. W czasie pandemii liczba osób płacących w ten sposób za zakupy znacznie wzrosła. 

W tym tygodniu Carrefour ogłosił, że użytkownicy karty lojalnościowej sieci mogą ją podpiąć do aplikacji Apple Wallet, dzięki czemu będą mogli skorzystać z korzyści zdobytych w ramach programu, dokonując płatności zbliżeniowej za pomocą iPhone'a lub zegarka Apple Watch.

Operator marketów eksperymentuje również ze sklepem bez kas fiskalnych, na wzór Amazon Go. Sklep testowy działa w centrali Carrefour pod Paryżem, a z czasem koncept ten może być zastosowany w mniejszych miejscowościach, ale nie w hipermarketach.
 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • leszek 13.07.2020

    Ciekawe i to płatności zbliżeniowe mają ich uratować? Żart jakiś. Jak są nie rentowni to coś trzeba zrobić z polityką cenową. Ciekawe jak we Francji wygląda konkurencja. Kiedyś mieszkałem niedaleko carrefura i nie odstawał od lidla. Ale jak coś było na plakacie przed sklepem to pewne było że nie będzie na półce. I tak można było zrobić akcje promocyjną winogrono po 4,99 tyle że na sklep było przywidzenie 10 kg.

  • u nas podobnie niestety 13.07.2020

    Niestety ale w naszym kraju w Polsce - Carrefour też coraz słabiej wypada! Dostrzegam to osobiście mieszkając w dużym mieście gdzie w pobliżu mojego zamieszkania są dwa punkty mały i średni - klientów bardzo mało, nic ciekawego, brak ciekawych promocji itd., potem trochę dalej kolejny mały punk który upadł chyba po kilku tygodniach - kolejne jeden mały i jeden największy się trzymają gdyż są w dobrych miejscach - wiele ludzi, duży ruch - ale tak poza tym dawno widać że Carrefour jest najsłabszy w naszym kraju, dawno już nie cieszy się popularnością pomimo ciągłych zmian - dalej wypada słabo niestety przegrywa z konkurencją też ze śmieciową do granic Biedronką!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.