03.11.2016 / 06:13
StoryEditor

Transgourmet / Selgros rzucił wyzwanie Makro. Makro podjęło rękawicę

Hala sieci Makro Cash & Carry pod Warszawą (materiały własne)
Makro Polska rozpoczęło budowę sieci platform dystrybucyjnych, z których będą zaopatrywani klienci z sektora HoReCa. Inwestycja niemieckiego dystrybutora jest mocną odpowiedzią na strategię grupy Transgourmet – właściciela sieci hurtowni Selgros - która w połowie października 2015 r. uruchomiła magazyn w Ożarowie Mazowieckim. Centrum dystrybucyjne obsługuje firmy z sektora gastronomicznego w Warszawie i okolicach. Decyzje obu firm pokazują, że rywalizacja hurtowników z rynku tradycyjnego handlu detalicznego przenosi się na mający większy potencjał wzrostu sektor HoReCa.

Przez ostatnie lata sieci Makro Cash & Carry Polska i szwajcarski koncern Transgourmet, do którego należy obecnie sieć Selgros Cash & Carry, mocno rywalizowały o klientów w Pols...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 12:19
StoryEditor
UE akceptuje umowę z Mercosur. Polski drób i zboża pod presją
Flagi krajów Mercosur (fot. Shutterstock)

Decyzja Komisji Europejskiej o przyjęciu umowy handlowej z krajami Mercosur wywołała falę krytyki wśród polskich producentów drobiu. Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza ocenia, że nowe regulacje mogą poważnie zachwiać równowagą na unijnym rynku rolno-spożywczym. Organizacja ostrzega, że skutki tego porozumienia odczują nie tylko hodowcy, ale także plantatorzy zbóż. Jakie są najważniejsze zagrożenia wskazywane przez branżę?

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza przyjęła decyzję Komisji Europejskiej "z najwyższym rozczarowaniem" – tłumaczą przedstawiciele KRD-IG. Do tego podkreślają oni, że un...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 15:17
StoryEditor
Wiemy co dalej ze sklepami KIK w Polsce. Szef sieci zdradza jakie plany ma dyskonter w naszym kraju
Jan Skowron, dyrektor generalny sieci KiK

20 otwarć w tym roku przy 22 zamknięciach - sieć KiK konsekwentnie realizuje strategię porządkowania swojego portfolio nad Wisłą. Obecnie organizacja zarządza blisko 460 sklepami i wprowadza właśnie nową ofertę asortymentową na sezon jesień-zima.

Z artykułu dowiesz się m.in.: 

  • Ile sklepów otworzy KiK w tym roku, a ile zamknie?
  • Oferta jesienno-zimowa w sklepach KiK
  • W jakich krajach działa sieć KiK? 
Zamknię...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. wrzesień 2025 16:22