10.01.2025 / 17:55
StoryEditor

Temu depcze Allegro po piętach. Wiele wskazuje na to, że stanie się liderem polskiego e-commerce w ciągu najbliższych miesięcy

Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce? (fot. Shutterstock)

Allegro nadal jest liderem e-commerce w Polsce. W grudniu 2024 r. miało blisko 19 milionów użytkowników, co stanowi niewielki spadek w stosunku do listopada ub.r. To, co najciekawsze, to różnica między polskim marketplace’em a platformą Temu, która wciąż maleje. I to w imponującym tempie.

Z grudniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 18 mln 960 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu miało ich 18 mln 241 tys. To oznacza, że Allegro ma 63,7 proc. zasięgu na naszym rynku, a Temu już 61,28 proc. Dla porównania, miesiąc wcześniej polska platforma miała zasięg 63,08 proc., a azjatycka 58,30 proc. 

I jeszcze jedno porównanie: z wrześniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 17 mln 842 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu zdobyło ich 15 mln 856 tys. Różnica w liczbie użytkowników zmniejszyła się wtedy o mniej niż 2 mln względem poprzedniego badania i wynosiła 1 mln 986 tys. użytkowników. 

Jednak jeszcze w lipcu ub.r., czyli zaledwie dwa miesiące wcześniej, ta różnica wynosiła prawie 2,5 mln użytkowników. Allegro miało ich wówczas 17 mln 632 tys., a Temu 15 mln 191 tys. Więc widać, że pomimo wzrostu liczby użytkowników Allegro, to wzrost użytkowników Temu jest większy, a różnica między liderami na polskim rynku e-commerce dynamicznie maleje.

Walka o e-klienta trwa

Spokojnie o swoje udziały walczy też Mediaexpert, które w grudniu miało 48,22 proc. rynku (14 mln 354 tys. użytkowników), co oznacza spory wzrost w stosunku do listopada, kiedy te udziały wyniosły 44,79 proc. przy 13 mln 302 tys. użytkowników. 

image
FOTO: fot. Mediapanel

W ostatnim badaniu wzrost udziałów zanotowały też takie marki jak Empik, Rossmann, Erli, Euro.com.pl oraz Shein. Spadki udziałów dotknęły AliExpress i Amazon. 

Popularność Temu w Polsce

Do tej pory we wszystkich zestawieniach publikowanych przez Mediapanel (październik 2021 – grudzień 2024) Allegro było i wciąż jest liderem popularności wśród użytkowników. Temu zadebiutowało w Polsce zaledwie w lipcu 2023 roku, a w sierpniu tego roku już znalazło się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Z kolei już miesiąc później, bo we wrześniu 2023 roku, znalazło się na trzecim miejscu z prawie 10 mln realnych użytkowników, a od października poprzedniego roku do dziś znajduje się na drugim miejscu rankingu. 

Dynamiczny wzrost popularności chińskiej platformy może wskazywać, że za kilka miesięcy to Temu może być najpopularniejszą internetową platformą zakupową w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.06.2025 / 12:13
StoryEditor
Jedna niedziela handlowa w czerwcu. W tych godzinach będą otwarte Biedronka, Lidl i Dino
Niedziele handlowe w czerwcu 2025 Kiedy zrobimy zakupy? (fot. Pexels/Rulo Davila)

W czerwcu 2025 r. będzie jedna niedziela handlowa. Wówczas otwarte będą wszystkie sklepy, nawet te sieci Biedronka, Dino czy Lidl. Kiedy przypada niedziela handlowa w czerwcu2025 roku?

Niedziele handlowe w czerwcu 2025 – kiedy?

Zgodnie z prawem, w całym 2025 roku przypada łącznie tylko osiem niedziel, kiedy zakaz handlu nie będzie obowiązywał. Jedna z nich jest właśnie w czerwcu.

Niedzielę handlową wyznaczono na 29 czerwca 2025 roku. Jest to pierwszy weekend od rozpoczęcia wakacji w szkole.

Warto jednak zwrócić uwagę na godziny funkcjonowania placówek w niedziele handlowe, bowiem te często różnią się od funkcjonowaniu sklepów w regularne dni.

W jakich godzinach będą otwarte sklepy w niedzielę handlową 29 czerwca?

Co prawda do ostatniej niedzieli czerwca zostało jeszcze trochę czasu, więc sieci handlowe mogą wydłużyć godziny, kiedy ich sklepy są otwarte. Na taki ruch zdecydowało się kilka sieci marketów tuż przed majówką.

Jeśli tego nie zrobią, wówczas sklepy sieci Biedronka będą czynne

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 15:21
StoryEditor
Producent kabanosów i wędlin ma duże problemy. Zadłużenie firmy to już niemal 30 mln zł. Czy uda się uratować firmę?
Zadłużenie firmy Provincja osiągnęło 27,4 mln zł w 2023 roku (fot. Shutterstock)

Producent wędlin i kabanosów z województwa lubuskiego znalazł się w finansowych tarapatach. Firma Provincja, która od lat dostarczała mięso na polskie stoły, dziś zmaga się z wielomilionowym długiem i walczy o przetrwanie.Czy jest jeszcze szansa na wyjście z zadłużenia?

Firma Provincja, producent mięsa i wędlin z siedzibą w Sulęcinie (woj. lubuskie), zmaga się z poważnymi problemami finansowymi. Według informacji przedstawionej przez MGBI, prod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. czerwiec 2025 16:29