10.01.2025 / 17:55
StoryEditor

Temu depcze Allegro po piętach. Wiele wskazuje na to, że stanie się liderem polskiego e-commerce w ciągu najbliższych miesięcy

Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce? (fot. Shutterstock)

Allegro nadal jest liderem e-commerce w Polsce. W grudniu 2024 r. miało blisko 19 milionów użytkowników, co stanowi niewielki spadek w stosunku do listopada ub.r. To, co najciekawsze, to różnica między polskim marketplace’em a platformą Temu, która wciąż maleje. I to w imponującym tempie.

Z grudniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 18 mln 960 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu miało ich 18 mln 241 tys. To oznacza, że Allegro ma 63,7 proc. zasięgu na naszym rynku, a Temu już 61,28 proc. Dla porównania, miesiąc wcześniej polska platforma miała zasięg 63,08 proc., a azjatycka 58,30 proc. 

I jeszcze jedno porównanie: z wrześniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 17 mln 842 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu zdobyło ich 15 mln 856 tys. Różnica w liczbie użytkowników zmniejszyła się wtedy o mniej niż 2 mln względem poprzedniego badania i wynosiła 1 mln 986 tys. użytkowników. 

Jednak jeszcze w lipcu ub.r., czyli zaledwie dwa miesiące wcześniej, ta różnica wynosiła prawie 2,5 mln użytkowników. Allegro miało ich wówczas 17 mln 632 tys., a Temu 15 mln 191 tys. Więc widać, że pomimo wzrostu liczby użytkowników Allegro, to wzrost użytkowników Temu jest większy, a różnica między liderami na polskim rynku e-commerce dynamicznie maleje.

Walka o e-klienta trwa

Spokojnie o swoje udziały walczy też Mediaexpert, które w grudniu miało 48,22 proc. rynku (14 mln 354 tys. użytkowników), co oznacza spory wzrost w stosunku do listopada, kiedy te udziały wyniosły 44,79 proc. przy 13 mln 302 tys. użytkowników. 

image
FOTO: fot. Mediapanel

W ostatnim badaniu wzrost udziałów zanotowały też takie marki jak Empik, Rossmann, Erli, Euro.com.pl oraz Shein. Spadki udziałów dotknęły AliExpress i Amazon. 

Popularność Temu w Polsce

Do tej pory we wszystkich zestawieniach publikowanych przez Mediapanel (październik 2021 – grudzień 2024) Allegro było i wciąż jest liderem popularności wśród użytkowników. Temu zadebiutowało w Polsce zaledwie w lipcu 2023 roku, a w sierpniu tego roku już znalazło się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Z kolei już miesiąc później, bo we wrześniu 2023 roku, znalazło się na trzecim miejscu z prawie 10 mln realnych użytkowników, a od października poprzedniego roku do dziś znajduje się na drugim miejscu rankingu. 

Dynamiczny wzrost popularności chińskiej platformy może wskazywać, że za kilka miesięcy to Temu może być najpopularniejszą internetową platformą zakupową w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.11.2025 / 22:51
StoryEditor
Coraz więcej pracowników handlu gotowych na obniżkę pensji - ale pod jednym warunkiem
(fot. Shutterstock)

Czy pracownicy sklepów naprawdę rozważają niższe zarobki w zamian za spokojniejszą zmianę i mniejszy wysiłek fizyczny? Najnowsze dane z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” pokazują zaskakujący trend: w handlu i e-commerce rośnie gotowość do kompromisów, ale tylko wtedy, gdy różnica w wynagrodzeniu nie będzie bolesna. A to może być sygnałem ostrzegawczym dla całego sektora.

Pracownicy handlu najbliżej decyzji o obniżce pensji

Handel detaliczny, jeden z najbardziej obciążonych fizycznie sektorów rynku, wyraźnie wyróżnia się na tle innych branż. T...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 20:14
StoryEditor
Polski e-commerce chce twardych działań wobec Shein i Temu. Apel do rządu Donalda Tuska o wsparcie Francji
Temu, Shein, aplikacje

Związek Cyfrowa Polska, reprezentujący polski sektor cyfrowy i nowych technologii, zaapelował do rządu Donalda Tuska o wsparcie inicjatywy Francji w walce z nieuczciwymi praktykami azjatyckich platform sprzedażowych, takich jak Shein i Temu.

Francja zwróciła się do Komisji Europejskiej o natychmiastowe wszczęcie procedur egzekucyjnych wobec Shein - jednej z największych azjatyckich platform e-commerce.

Przed...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2025 08:08