10.01.2025 / 17:55
StoryEditor

Temu depcze Allegro po piętach. Wiele wskazuje na to, że stanie się liderem polskiego e-commerce w ciągu najbliższych miesięcy

Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce? (fot. Shutterstock)

Allegro nadal jest liderem e-commerce w Polsce. W grudniu 2024 r. miało blisko 19 milionów użytkowników, co stanowi niewielki spadek w stosunku do listopada ub.r. To, co najciekawsze, to różnica między polskim marketplace’em a platformą Temu, która wciąż maleje. I to w imponującym tempie.

Z grudniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 18 mln 960 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu miało ich 18 mln 241 tys. To oznacza, że Allegro ma 63,7 proc. zasięgu na naszym rynku, a Temu już 61,28 proc. Dla porównania, miesiąc wcześniej polska platforma miała zasięg 63,08 proc., a azjatycka 58,30 proc. 

I jeszcze jedno porównanie: z wrześniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 17 mln 842 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu zdobyło ich 15 mln 856 tys. Różnica w liczbie użytkowników zmniejszyła się wtedy o mniej niż 2 mln względem poprzedniego badania i wynosiła 1 mln 986 tys. użytkowników. 

Jednak jeszcze w lipcu ub.r., czyli zaledwie dwa miesiące wcześniej, ta różnica wynosiła prawie 2,5 mln użytkowników. Allegro miało ich wówczas 17 mln 632 tys., a Temu 15 mln 191 tys. Więc widać, że pomimo wzrostu liczby użytkowników Allegro, to wzrost użytkowników Temu jest większy, a różnica między liderami na polskim rynku e-commerce dynamicznie maleje.

Walka o e-klienta trwa

Spokojnie o swoje udziały walczy też Mediaexpert, które w grudniu miało 48,22 proc. rynku (14 mln 354 tys. użytkowników), co oznacza spory wzrost w stosunku do listopada, kiedy te udziały wyniosły 44,79 proc. przy 13 mln 302 tys. użytkowników. 

image
FOTO: fot. Mediapanel

W ostatnim badaniu wzrost udziałów zanotowały też takie marki jak Empik, Rossmann, Erli, Euro.com.pl oraz Shein. Spadki udziałów dotknęły AliExpress i Amazon. 

Popularność Temu w Polsce

Do tej pory we wszystkich zestawieniach publikowanych przez Mediapanel (październik 2021 – grudzień 2024) Allegro było i wciąż jest liderem popularności wśród użytkowników. Temu zadebiutowało w Polsce zaledwie w lipcu 2023 roku, a w sierpniu tego roku już znalazło się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Z kolei już miesiąc później, bo we wrześniu 2023 roku, znalazło się na trzecim miejscu z prawie 10 mln realnych użytkowników, a od października poprzedniego roku do dziś znajduje się na drugim miejscu rankingu. 

Dynamiczny wzrost popularności chińskiej platformy może wskazywać, że za kilka miesięcy to Temu może być najpopularniejszą internetową platformą zakupową w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.10.2025 / 07:54
StoryEditor
TOP10 wiadomości tygodnia: Allegro, Rossmann, Biedronka, Eurocash, Dino, Żabka, Netto, Bricomarche…

Tydzień stał pod znakiem okrągłych liczb. 30-lecie Eurocashu i Netto w Polsce, 5000 sklepów Dino "na początek", drogeria Rossmann nr 2000, 40 nowych sklepów Bricomarche rocznie… Pisaliśmy też o planach rozwojowych Żabki, ekspansji drogerii DM, a także o coraz wyższej pozycji Jeronimo Martins w rankingu największych detalistów świata.

1. Allegro zbroi się do walki z InPostem. Allegro Delivery z potężną inwestycją, która zatrudni 300 osób

Grupa Allegro buduje potężny HUB logistyczny w Piotrkowie Trybun...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Grupa Żywiec zamyka Browar Namysłów. "Trwają rozmowy z nowymi inwestorami"
Grupa Żywiec zamyka browar w Namysłowie. ”Trwają rozmowy z nowymi inwestorami” (fot. Browar Namysłów/Facebook)

Grupa Żywiec poinformowała o zamknięciu browaru w Namysłowie, którego właścicielem jest od kilku lat. Będzie to już drugi browar, który koncern Heineken zamknie w Polsce w ostatnim czasie. Z czego wynika ta decyzja? Czy znajdzie się inwestor, który przejmie browar w Namysłowie?

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach
  • Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie
  • Co z załogą Browaru Namysłów?
  • Czy marka piwa Namysłów zniknie z rynku?
  • Trwają rozmowy nad znalezieniem inwestora w browar w Namysłowie
  • Grupa Żywiec sprzedała także browar w Leżajsku. Piwa już tam nie ważą
  • Heineken reorganizuje koncern – zmiany dotkną 400 pracowników

Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach

– W obliczu spadku rynku piwa, rosnących kosztów i podatków, z początkiem 2026 roku Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Firma będzie kontynuować warzenie swoich marek w pozostałych browarach – poinformowała w oświadczeniu Grupa Żywiec, która wchodzi w skład koncernu Heineken.

Warto dodać, że Grupa Żywiec nabyła 100 proc. udziałów Browaru Namysłów za kwotę 500 mln zł od Chicago Poland Investment Group. Umowę w tej sprawie podpisano pod koniec 2018 roku, a formalnie koncern Heineken, za pośrednictwem Grupy Żywiec, stał się właścicielem namysłowskiego browaru w 2019 roku.

– Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – zapewniał wówczas w komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Więcej na ten temat w artykule: Grupa Żywiec kupuje Browar Namysłów za 0,5 mld zł! To efekt rewolucji na rynku piwa.

Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie

– Po raz kolejny nasz browar stanie na zakręcie i wierzę, że to tylko zakręt. Wiemy wszyscy, że browar działał od 1321 roku. To po Wieliczce drugie najstarsze przedsiębiorstwo w Polsce, które istnieje i dalej produkuje. Nie chciałbym, aby ta historia miała się kończyć przy obecnym właścicielu, Grupy Żywiec i szerzej koncernie Heineken – mówi Jacek Fior, burmistrz Namysłowa. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 65% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. październik 2025 02:02