10.01.2025 / 17:55
StoryEditor

Temu depcze Allegro po piętach. Wiele wskazuje na to, że stanie się liderem polskiego e-commerce w ciągu najbliższych miesięcy

Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce? (fot. Shutterstock)

Allegro nadal jest liderem e-commerce w Polsce. W grudniu 2024 r. miało blisko 19 milionów użytkowników, co stanowi niewielki spadek w stosunku do listopada ub.r. To, co najciekawsze, to różnica między polskim marketplace’em a platformą Temu, która wciąż maleje. I to w imponującym tempie.

Z grudniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 18 mln 960 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu miało ich 18 mln 241 tys. To oznacza, że Allegro ma 63,7 proc. zasięgu na naszym rynku, a Temu już 61,28 proc. Dla porównania, miesiąc wcześniej polska platforma miała zasięg 63,08 proc., a azjatycka 58,30 proc. 

I jeszcze jedno porównanie: z wrześniowego badania Mediapanel wynika, że Allegro miało 17 mln 842 tys. realnych użytkowników. Z kolei Temu zdobyło ich 15 mln 856 tys. Różnica w liczbie użytkowników zmniejszyła się wtedy o mniej niż 2 mln względem poprzedniego badania i wynosiła 1 mln 986 tys. użytkowników. 

Jednak jeszcze w lipcu ub.r., czyli zaledwie dwa miesiące wcześniej, ta różnica wynosiła prawie 2,5 mln użytkowników. Allegro miało ich wówczas 17 mln 632 tys., a Temu 15 mln 191 tys. Więc widać, że pomimo wzrostu liczby użytkowników Allegro, to wzrost użytkowników Temu jest większy, a różnica między liderami na polskim rynku e-commerce dynamicznie maleje.

Walka o e-klienta trwa

Spokojnie o swoje udziały walczy też Mediaexpert, które w grudniu miało 48,22 proc. rynku (14 mln 354 tys. użytkowników), co oznacza spory wzrost w stosunku do listopada, kiedy te udziały wyniosły 44,79 proc. przy 13 mln 302 tys. użytkowników. 

image
FOTO: fot. Mediapanel

W ostatnim badaniu wzrost udziałów zanotowały też takie marki jak Empik, Rossmann, Erli, Euro.com.pl oraz Shein. Spadki udziałów dotknęły AliExpress i Amazon. 

Popularność Temu w Polsce

Do tej pory we wszystkich zestawieniach publikowanych przez Mediapanel (październik 2021 – grudzień 2024) Allegro było i wciąż jest liderem popularności wśród użytkowników. Temu zadebiutowało w Polsce zaledwie w lipcu 2023 roku, a w sierpniu tego roku już znalazło się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Z kolei już miesiąc później, bo we wrześniu 2023 roku, znalazło się na trzecim miejscu z prawie 10 mln realnych użytkowników, a od października poprzedniego roku do dziś znajduje się na drugim miejscu rankingu. 

Dynamiczny wzrost popularności chińskiej platformy może wskazywać, że za kilka miesięcy to Temu może być najpopularniejszą internetową platformą zakupową w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.11.2025 / 08:27
StoryEditor
Auchan sprzedaje osiem centrów handlowych w Polsce. Co stanie się ze sklepami działającymi w tych obiektach?
(fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Adventum Penta Fund, fundusz inwestycyjny, będący częścią węgierskiej Grupy Adventum, zgłosił do UOKiK zamiar nabycia części mienia spółek Ceetrus Polsla oraz Auchan Polska. Transakcja obejmuje nieruchomości stanowiące bazę operacyjną ośmiu centrów handlowych.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji wpłynęło do UOKiK 31 października 2025 r. Wnioskodawcą w sprawie jest Adventum Penta Fund. Koncentracja polega na nabyciu części mienia nal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 11:03
StoryEditor
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską?
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską? (fot. InPost)

Grupa InPost osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w III kwartale 2025 roku. Przychody wzrosły do poziomu 3,8 mld zł, a wolumen przesyłek zwiększył się o 34 proc. Na dodatek spółka Rafała Brzoski dosłownie w kosmicznym tempie rozwija się w Wielkiej Brytanii, gdzie przychody wzrosły o ponad 300 proc.! Jak InPost radzi sobie w Polsce i Europie? Jaki będzie ostatni kwartał firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?
  • Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju
  • Jak InPost radzi sobie na poszczególnych rinkach?
  • Wzrost przychodów w Wielkiej Brytanii o ponad 300 proc.
  • Wolumen przesyłek w Europie wyższy o 24%
  • Poprawa rentowności InPostu w Polsce
  • Jaki będzie IV kwartał 2025 r. dla InPostu?

Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?

Grupa InPost, europejski lider rozwiązań logistycznych dla e-commerce, właśnie podała do wiadomości wyniki finansowe za III kwartał 2025 roku. Spółka może się pochwalić rekordowym wzrostem przychodów, które wyniosły 3,8 mld zł. A to oznacza potężny wzrost o 49 proc. rok do roku.

InPost odnotował również znaczny wzrost wolumenu dostarczonych przesyłek. W trzecim kwartale było to aż 351,5 mln przesyłek, a to oznacza wzrost o 34 proc. rok do roku.

To przełożyło się także na pozostałe wyniki. Skorygowana EBITDA wynosi 1,1 mld zł (+24 proc. r/r). Natomiast skorygowana marża EBITDA to poziom 28 proc.

Nakłady inwestycyjne (Capex) w III kwartale 2025 wyniosły 356 mln zł. Inwestycje te Grupa przeznaczała głównie na rozwój infrastruktury oraz rozbudowę sieci.

image

InPost tworzy konkurencję dla Allegro. "Rafał Brzoska może wygrać wojnę o polski e-commerce”

Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju

– Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. listopad 2025 06:57