03.07.2017/12:57

Carrefour testuje sklepy Bon App. Format nastawiony na natychmiastową konsumpcję

Sieć Carrefour rozpoczęła kolejną fazę testów sklepu Bon App - formatu placówki convenience skupiającej się niemal wyłącznie na produktach możliwych do natychmiastowego spożycia. Trzeci sklep pod tym szyldem ruszył właśnie we francuskim Arras, a czwarty w Montpellier. To zarazem pierwsze placówki Bon App działające w modelu franczyzowym, co wskazuje na to, że Carrefour bardzo poważnie traktuje ten format i szykuje się do jego ekspansji.

Jak informuje "Lineaires", sklep w Arras działa od 17 maja br., a w Montpellier od 14 czerwca. Wcześniejsze dwie podobne placówki uruchomiono w Paryżu, jeszcze w 2015 r. Jednak najnowsze sklepy wyraźnie się od nich różnią. Zmieniona została m.in. identyfikacja wizualna (w tym logotyp sieci). Z zewnątrz witryna sklepu wygląda niczym witryna restauracji. Do środka wstawiono drewniane meble i zdecydowanie się na wykorzystanie ciepłych kolorów.

Oferta sklepów Bon App, na którą składa się ok. 600-700 indeksów, nastawiona jest na przekąski, dania gotowe i food-to-go. Kupić można tam m.in. sałatki, kanapki, dania na ciepło i zimno, pieczywo, ciastka czy chipsy. Na klientów czekają też: "ice bar" z lodami, automaty kawowe, wyciskarki soku z cytrusów oraz mikrofalówka, pozwalająca na natychmiastowe podgrzanie kupowanych produktów. Co ciekawe, sklep nie oferuje żadnych wyrobów niespożywczych za wyjątkiem chusteczek higienicznych.

Powierzchnia sklepu Bon App to ok. 60 mkw. Koncept przygotowany został z myślą o silnie zurbanizowanych lokalizacjach, centrach miast i klientach żyjących "w biegu", potrzebujących robić częste, szybkie zakupy. Zestaw lunchowy, w skład którego wchodzi jedno danie, napój i deser, kosztuje 6,50 euro, natomiast ceny zestawu śniadaniowego (sok pomarańczowy, kawa, ciasto) - zaczynają się już od 3 euro. Kupione produkty spożyć można na miejscu, w wydzielonej strefie lokalu.

Warto zauważyć, że nazwę Bon App noszą nie tylko cztery sklepy testowane przez sieć Carrefour, ale także marka własna należąca do francuskiego detalisty. W ramach gamy Bon App kupić można sałatki, kanapki, snacki, czy desery, a więc asortyment dokładnie taki, jaki stanowi podstawę sklepów pod wspomnianym szyldem. Bon App funkcjonuje także jako "sklep w sklepie" w niektórych hipermarketach Carrefoura.

"Lineaires" zauważa, że nie jest to pierwszy raz, kiedy Carrefour testuje nietypowy koncept handlowy, "wydający się niemożliwym do ufranczyzowienia". Magazyn wymienia tutaj City Cafe, zaprezentowane na francuskim rynku w 2010 r. Projekt ten w swojej ówczesnej formie został porzucony po dwóch latach; ostatecznie jednak rozwinięta została we Francji podobna sieć o nazwie Carrefour City.

Przypomnijmy, że francuska sieć testuje obecnie jeszcze kilka innych innowacyjnych konceptów handlowych. Wśród nich wymienić warto m.in. Carrefour Bio (sklepy z żywnością ekologiczną) oraz Carrefour Easy (format pozycjonowanych pomiędzy sklepami Carrefour Express a Carrefour Market). Żaden z nich nie trafił jak dotąd do Polski. Carrefour Bio znaleźć już można we Francji, a Carrefour Easy w Chinach (kilkanaście sklepów) i Belgii (plany zakładają otwarcie 100 placówek).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.