REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Zdjęcie lodówkomatu InPost jeszcze przed rozstawieniem w Warszawie

Zdjęcie lodówkomatu InPost jeszcze przed rozstawieniem w Warszawie

Firma InPost postanowiła do sieci paczkomatów dołączyć lodówkomaty, czyli maszyny do przechowywania i odbioru produktów spożywczych. Operator ma ambitny plan uruchomienia do końca tego roku, w ramach pilotażu, 50 tego typu maszyn – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Pierwszy lodówkomat InPostu ruszył już w Warszawie, a kolejna maszyna jest instalowana właśnie w Krakowie. W najbliższych tygodniach liczb urządzeń sięgnie 50. Do końca roku InPost wraz z partnerami będą prowadzić testy maszyn na polskim rynku. Decyzja dotycząca dalszej, szerokiej ekspansji sieci lodówkomatów zapadnie na początku przyszłego roku, po zakończeniu fazy testowej.

- Lodówkomaty InPostu jeszcze operacyjnie nie działają, dopiero są rozstawiane. Pierwsze paczki dla maszyn chłodniczych będą dostarczane na pewno w ciągu najbliższych kilku miesięcy - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Szef firmy na razie nie zdradza, kto został partnerem projektu. Jednak wiemy, że ma ich być kilku, wśród nich sieci handlowe oraz sklepy internetowe. Portal wiadomoscihandlowe.pl nieoficjalnie dowiedział się, że potencjalnymi partnerami InPostu mogą być sieci Auchan (z projektem Auchan Direct), Rossmann i Drogerie Natura – Nie potwierdzam i nie zaprzeczam – odpowiada pytany o tę kwestię Rafał Brzoska.

Jak podkreśla Brzoska, w tej chwili InPost jest zintegrowany z 20 tys. sklepów w Polsce, a "wiele z nich handluje też żywnością". - To oznacza, że dla nas przyłączenie, zintegrowanie stu, dwustu czy trzystu partnerów, którzy akurat mają taki asortyment, to jest naprawdę bardzo proste zadanie - deklaruje Brzoska. - Komuś kto jest nowy, kto dopiero wchodzi na ten rynek, zajęłoby to znacznie więcej czasu - dodaje.

Warto zwrócić uwagę na udział w projekcie sieci aptek i drogerii, które dotychczas miały problem ze sprzedażą części asortymentu przez internet, ze względu na problem z utrzymaniem odpowiednich rygorów temperatur w łańcuchu dostaw. Lodówkomaty ten problem wyeliminują.

Szeroka ekspansja maszyn InPostu to także sygnał, że zbliża się krytyczny moment w rozwoju polskiego rynku e-grocery i maszyn paczkowych. Jest on z jednej strony wspierany przez ograniczenie handle w niedziele, a z drugiej przez szybki rozwój infrastruktury. Te czynniki pozwolą w najbliższych 2-3 latach na znaczne przyspieszenie rozwoju rynku handlu żywnością w internecie. To także ważny krok w rozwoju usług typu click & collect, które ze względu na niższe koszty są niezwykle pożądane ze strony dystrybutorów.

Warto przypomnieć, że Rafał Brzoska już od kilku lat zapowiadał uruchomienie sieci maszyn, które pozwoliłby na przechowywanie i odbiór produktów spożywczych. Problemy InPostu sprzed kilku lat zatrzymały jego realizację. Dzisiaj z nowym inwestorem – funduszem Advent International - firma ponowienie rusza z jego realizacją i ma bardzo ambitne cele, które zakładają, że firma jeszcze w tym roku stanie się liderem wśród operatorów maszyn do przechowywania i odbioru żywności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 11

  • 10
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ja 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Ciekawe jak będzie wyglądał transport, czy łańcuch chłodniczy będzie zachowany a same paczki nie będą latały...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony