16.12.2022 / 09:30
StoryEditor

Marki własne premium wróciły przed świętami m.in. do Biedronki i Lidla. ... ale widać, że sieci ograniczają ich dostępność i gamę

Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, czekolada (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, czekolada (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, wanilia (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Produkty premium marek własnych sieci handlowych goszczą na półkach dyskontów od lat, zwykle w ramach sezonowych akcji np. przed świętami Bożego Narodzenia. Wydawało się, że tegoroczna drożyzna i poszukiwanie oszczędności przez klientów mogą skłonić Biedronkę i Lidla do rezygnacji - przynajmniej częściowej - z tego asortymentu. Nic bardziej mylnego. Wraz z szalejącą inflacją może zadziałać tzw. efekt szminki, tzn. konsumenci będą wybierać drobne przyjemności, co podniesie sprzedaż takich produktów.

Polacy deklarują, że na tegoroczne święta wydadzą średnio 1427 zł, zaledwie o 1 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z raportu „Świąteczny Portfel Polaków 2022. Czy stać nas n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Magda Głowacka
16.12.2025 / 11:08
StoryEditor
Jaki pomysł ma MOL na rozwój konceptu Fresh Corner w Polsce? Na inwestycje w retailu wyda 150 mln dolarów
Fresh Corner 2.0 na stacji MOL pod Budapesztem (fot. Mk)

Koncern MOL deklaruje, że jego tegoroczne wydatki inwestycyjne w segmencie retail sięgną 150 mln dolarów, a kolejne 50 zostanie przeznaczonych na rozwój organiczny i utrzymanie obiektów. Firma chce wzmocnić ekspansję swojego konceptu gastronomicznego Fresh Corner - także w Polsce.

- Fresh Corner stanowi punkt wspólny dla naszych marek. Kawa to coś, czego konsumenci potrzebują w podróży. To element, który łączy nas w tej części Europy, choć oczywiście w ka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2025 / 12:44
StoryEditor
Kaufland: strajk ostrzegawczy nie zakłóci pracy marketów w niedzielę 14 grudnia
Na zdj. sklep sieci Kaufland (fot. Szymon Mucha/Shutterstock)

Sieć Kaufland ogłasza komunikat, w którym gwarantuje, że mimo zapowiadanego na niedzielę 14 grudnia strajku ostrzegawczego pracowników części marketów zakupy we wszystkich sklepach będą się odbywać bez przeszkód.

"W związku z informacjami pojawiającymi się w przestrzeni publicznej na temat zapowiadanego przez jeden ze związków zawodowych strajku ostrzegawczego oraz możliwych, dwugo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. grudzień 2025 06:36