16.12.2022 / 09:30
StoryEditor

Marki własne premium wróciły przed świętami m.in. do Biedronki i Lidla. ... ale widać, że sieci ograniczają ich dostępność i gamę

Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, czekolada (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, czekolada (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Marka własna premium w sklepie Biedronka, wanilia (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Deluxe to marka własna z segmentu premium sieci dyskontów Lidl (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Produkty premium marek własnych sieci handlowych goszczą na półkach dyskontów od lat, zwykle w ramach sezonowych akcji np. przed świętami Bożego Narodzenia. Wydawało się, że tegoroczna drożyzna i poszukiwanie oszczędności przez klientów mogą skłonić Biedronkę i Lidla do rezygnacji - przynajmniej częściowej - z tego asortymentu. Nic bardziej mylnego. Wraz z szalejącą inflacją może zadziałać tzw. efekt szminki, tzn. konsumenci będą wybierać drobne przyjemności, co podniesie sprzedaż takich produktów.

Polacy deklarują, że na tegoroczne święta wydadzą średnio 1427 zł, zaledwie o 1 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z raportu „Świąteczny Portfel Polaków 2022. Czy stać nas n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.08.2025 / 12:02
StoryEditor
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły (fot. Shutterstock)

W lipcu 2025 r. polski e-commerce odnotował kolejny miesiąc wzrostów, a wskaźnik Base Index osiągnął najwyższy w tym roku poziom. Dane z 3 tys. największych sklepów internetowych w kraju pokazują, że zarówno liczba zamówień, jak i średnia wartość koszyka poszły w górę. Szczególnie dynamicznie rozwija się sprzedaż zagraniczna. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Base Index, mierzący kondycję polskiego e-commerce, w lipcu 2025 r. osiągnął 155 pkt. To wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z czerwcem i aż o 8,5 proc. względem lipca 2024 r. Wskaź...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 12:52
StoryEditor
Wakacje pod kreską. Chłodne lato widać na listach zakupów
Sprzedaż artykułów sezonowych zwykle znacząco podnosi obroty sklepów. Niestety, nie w te wakacje

Pierwsza połowa wakacji dla wielu była rozczarowująca. Łapią się za głowę nie tylko ci, którzy zaplanowali swój urlop w Polsce w tym czasie i zmierzyli się z chłodem i deszczem, ale także dla producentów żywności i właścicieli sklepów. Kto szczególnie załamuje ręce?

Z  artykułu dowiesz się:

  • Sprzedaż w czerwcu vs. w lipcu 2025
  • Jak się sprzedają owoce i warzywa latem 2025?
  • Co się najlepiej i najgorzej sprzedawało w czerwcu i w li...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 12:09