04.02.2019 / 13:42
StoryEditor

Zagraniczne sieci handlowe w pułapce polskiego rynku detalicznego

Krzysztof Badowski, Partner, Lider Zespołu Dóbr Konsumenckich i Handlu Detalicznego w CEE / CIS w PwC Polska (PwC)
Największe sieci handlowe działające na polskim rynku będą mieli coraz większy problem ze skokowym zwiększeniem skali biznesu, m.in. poprzez przejęcia konkurencyjnych sieci handlowych, co znacznie utrudni poprawę konkurencyjności. To determinuje także problemy z ewentualnym wyjściem z Polski firm, które uznają, że nie chcą brać udziału w ostrej walce o klienta i udziały w polskim rynku, a wolą poszukać swoich szans w innych krajach. Największe sieci handlowe znalazły się w pułapce, z której nie uda się wyjść bez wyraźnej straty.

Dyskutowany od wielu lat scenariusz, w którym w perspektywie kilku lat polski rynek detaliczny opanuje kilku potężnych zagranicznych graczy, coraz bardziej się oddala. Zdaniem K...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2024 / 21:43
StoryEditor
Sieć Hebe rośnie znacznie szybciej niż siostrzana Biedronka. Co napędza jej sprzedaż?
Drogeria Hebe w Galerii Veneda w Łomży otwarta 16 maja 2024 r.

Sieć drogerii Hebe zwiększyła sprzedaż w I półroczu o 22 proc. (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 12,4 proc. Sprzedaż w euro osiągnęła 271 mln, czyli o 30,6 proc. więcej niż w I półroczu 2023 r.

W II kw. br. sprzedaż Hebe w walucie lokalnej wzrosła o 16,8 proc., odnotowując LFL na poziomie 7,5 proc. W euro sprzedaż wyniosła 142 mln, o 23,5 proc. więcej niż w II kw. 2023...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.07.2024 / 13:02
StoryEditor
Co dalej z Orlen Paczką? Czy Ministerstwo Aktywów Państwowych planuje przeniesienie usługi do Poczty Polskiej?
MAP i zarząd spółki przygotowują plan transformacji Poczty Polskiej (Shutterstock)

Resort aktywów państwowych nie wyklucza żadnych działań, które przyczynią się do poprawy sytuacji Poczty Polskiej. Jednym z pomysłów jest przeniesienie Orlen Paczki właśnie do PP. Jacek Bartmiński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych zapowiedział, że również placówki przejdą przemianę. - Chcemy przede wszystkim zlikwidować bazarek – stwierdził w Sejmie.

Poseł Rafał Kasprzyk z Klubu Parlamentarnego Polska 2050 – Trzecia Droga zadał ministrowi aktywów państwowych pytania dotyczące funkcjonowania Poczty Polskiej oraz planów dotycz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. lipiec 2024 03:15