05.05.2017/10:25

Dino Polska chce umacniać pozycję wicelidera segmentu proximity

Strategia Grupy Dino zakłada dalszy rozwój sieci poprzez kontynuację szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów, wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) oraz poprzez konsekwentną poprawę rentowności. Najszybciej rosnąca sieć marketów proximity już dziś ma pozycję wicelidera w tym segmencie i zamierza ją umacniać.

Zarząd Dino planuje przekroczyć liczbę 1.200 otwartych sklepów do końca 2020 roku i ocenia, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2.700 sklepów Grupy Dino. Te szacunki oparte są na analizie otoczenia konkurencyjnego i gęstości pokrycia sklepami konkurentów każdego z regionów Polski. Firma będzie kontynuować strategię utrzymania własności większości nieruchomości. Rozwój sieci sklepów polegał będzie na zwiększaniu zagęszczenia sklepów na obecnych obszarach działalności oraz na stopniowej ekspansji na północne i wschodnie regiony Polski.

Na 31 grudnia 2016 r. Grupa Dino miała zabezpieczonych 338 nowych lokalizacji, w tym 90 nabytych gruntów, z czego na 40 toczyły się już roboty budowlane. Firma podpisała też 248 umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów.

Drugi cel strategiczny sieci to kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL). W tym celu podejmowane będą działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i podnoszenia wartości średniego koszyka zakupowego. Sieć chce się adaptować do aktualnych trendów konsumenckich, takich jak chęć robienia zakupów w sklepach blisko miejsca zamieszkania, wyższe wymagania odnośnie jakości produktów czy wyższa świadomość zdrowotna i większe zainteresowanie świeżą i zdrową żywnością, w tym produktami polskimi.

W zakresie poprawy rentowności w latach 2014-2016 Grupa Dino wypracowała trwały wzrost marży brutto na sprzedaży i marży EBITDA. Rentowność będzie nadal systematycznie poprawiana dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kilku inicjatywom strategicznym. Podnoszona będzie efektywność kosztowa pojedynczych sklepów. Wzrost marży EBITDA uzyskiwany będzie także dzięki wolniejszemu wzrostowi relatywnie stałych kosztów w porównaniu ze wzrostem przychodów ze sprzedaży. Ponadto planowane są inwestycje w optymalizację sieci logistycznej. Do końca 2018 r uruchomione zostanie czwarte centrum dystrybucyjne, co spowoduje skrócenie tras dostaw i obniży koszty transportu w stosunku do przychodów ze sprzedaży.

Co ciekawe, w odróżnieniu od większości sieci handlowych w Polsce, Dino nie zamierza maksymalizować nakładów na marketing. Strategia firmy zakłada kontynuację skutecznej i oszczędnej polityki marketingowej Grupy Dino, a warto podkreślić, że koszty marketingu w 2016 roku stanowiły jedynie 0,2% przychodów ze sprzedaży.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.