20.03.2022 / 09:52
StoryEditor

Starbucks chce przy swoich kawiarniach stworzyć sieć stacji paliw przyszłości. Wystartował pilotaż

Punkt ładowania samochodów elektrycznych przy restauracji Starbucks (fot. Starbucks)
Sieć Starbucks we współpracy z Volvo Cars uruchomiła 15 punktów ładowania pojazdów elektrycznych na trasie z Seattle do Denver. W przyszłości chce rozwijać ten projekt także przy innych swoich lokalach.

Odcinek ma 1350 mil długości (ok. 2170 km). Co ok. 100 mil (160 km) zainstalowany został punkt ładowania Starbucks i Volvo.

- To jedna z tych „pustyń” pod względem możliwości ładowania. Nie ma tam zbyt wielu tego typu punktów — powiedział Michael Kobori, chief sustainability officer w Starbucksie.

Jak podkreśla przedstawiciel firmy, koncepcja jest taka, że podczas ładowania samochodu, klienci będą mogli w spokoju usiąść, napić się kawy, zjeść śniadanie i zaplanować dalszą podróż. To, jak szybko bateria w aucie naładuje się, zależy głównie od modelu samochodu, ale z danych Volvo wynika, że w przeciętnym aucie tej marki bateria od 20 do 90 proc. naładuje się w 40 minut.

Firma zwraca też uwagę, że wielu miejscowościach na trasie wypełniona zostanie luka w infrastrukturze do ładowania pojazdów, przez co skorzystają z tego nie tylko osoby przejeżdżające przez poszczególne miejscowości, ale także ich mieszkańcy, którzy zdecydują się kupić elektryki.

Rozwój punktów ładowania samochodów elektrycznych przez Starbucksa to efekt rosnącej liczby samochodów elektrycznych w USA. Do 2030 roku ma ich tam być już 26 milionów.

W Stanach Zjednoczonych Starbucks dysponuje siecią 15 tys. restauracji.

28.11.2025 / 17:50
StoryEditor
Kosmetyki i karmy w abonamencie. Juo pozyskuje 4 mln euro na rozwój modelu sprzedaży subskrypcyjnej
Juo założyli Leszek Zawadzki (CEO), Alina Prelicz (COO) i Paweł Tatarczuk (CTO) – zespół, który od ponad dekady wspólnie buduje projekty technologiczne i samodzielnie prowadził biznes subskrypcyjny.

Warszawski startup Juo, tworzący technologię do budowania i skalowania subskrypcji opartych na produktach fizycznych (np. suplementy, kosmetyki, karmy, zestawy posiłków), pozyskał 4 mln euro finansowania zalążkowego. Rundzie przewodziły fundusze Market One Capital i PEAK, a dołączyli także SMOK, BADideas, FJ Labs oraz Lakestar. Łącznie firma zebrała dotychczas ok. 5 mln euro.

 

Subskrypcje ewoluują – Juo stawia na dynamicznie rosnący segment

Ekonomia subskrypcji całkowicie odmieniła sposób, w jaki konsumenci kupują i używają produktów. Towary ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.12.2025 / 09:21
StoryEditor
Będzie strajk w Dino? Pracownicy sieci stawiają ultimatum! Chcą lepszych warunków pracy i dodatków pieniężnych
Sklep sieci Dino Polska (Shutterstock)

Związki zawodowe w Dino domagają się wprowadzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Dały władzom sieci czas na ustosunkowanie się do 9 grudnia. Jeśli nic się nie wydarzy, rozpoczną spór zbiorowy, co może skończyć się strajkiem pracowników.

Pracownicy Dino nie są zadowoleni ze swoich warunków pracy. Mimo że sieć dynamicznie się rozwija, a niedawno otworzyła sklep nr 3 tys., w których zatrudnia prawie 54,5 tys. osób...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. grudzień 2025 13:49