12.04.2018 / 09:32
StoryEditor

Centra handlowe od nowa

W minionym roku dostarczono na polski rynek ponad 380 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych. Zgodnie z prognozami ekspertów, w 2018 roku deweloperzy mogą zrealizować jeszcze więcej powierzchni niż w zeszłym roku. Rosnące nasycenie rynku sprawia, że szukają oni alternatywnych inwestycji i lokalizacji – oczekuje się dalszego rozwoju projektów typu mixed-use oraz convenience.

– Poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią centrów handlowych w Polsce wciąż rośnie. Rynek ten jest jednak nadal mało zróżnicowany pod względem występujących formatów i zdomin...

15.09.2025 / 10:35
StoryEditor
Inflacja zrewidowana w górę. Zobacz, jak zmieniły się ceny żywności
GUS podał najnowsze dane o inflacji (fot. Shutterstock)

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu 2025 r. wzrosły o 2,9 proc. rok do roku - podał w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny. Tym samym dane o inflacji zrewidowane zostały w górę o 0,1 p.proc. względem tak zwanego szybkiego odczytu.

Według GUS-u w sierpniu żywność i napoje bezalkoholowe były o 4,9 proc. droższe niż przed rokiem. W porównaniu z lipcem br. potaniały o 0,1 proc. Natomiast napoje alkoholowe i ...

09.09.2025 / 18:54
StoryEditor
Bricomarché zapowiada po 40 nowych sklepów rocznie. "Czas na podwojenie obrotów"
Bricomarché zapowiada po 40 nowych sklepów rocznie. - Czas na podwojenie obrotów - deklaruje prezes Grupy Muszkieterów w Polsce (fot. Bricomarché)

Sieć Bricomarché podsumowała 25 lat obecności na polskim rynku i zdradziła plany na kolejną dekadę. Do 2030 roku chce rozbudować swoją sieć do 400 sklepów, podwoić obroty i zwiększyć udziały w rynku DIY. – Najlepsze lata Bricomarché dopiero przed nami – uważa Sławomir Czarnecki, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

W artykule przeczytasz:

  • Bricomarché świętuje 25-lecie. Od sklepu w Żarach po sieć 221 sklepów w całej Polsce
  • Sieć Bricomarché planuje zwiększyć udziały w rynku do 20 proc.
  • Bricomarché zamierza mieć łącznie 400 sklepów do 2030 roku
  • Rozbudowa zaplecza logistycznego Bricomarché
  • Inwestycja w technologię oraz AI
  • "Czas na podwojenie obrotów"

Bricomarché świętuje 25-lecie. Od sklepu w Żarach po sieć 221 sklepów w całej Polsce

Grupa Muszkieterów na Międzynarodowych Targach Poznańskich świętowała 25-lecie istnienia sieci Bricomarché w Polsce. To właśnie w 2000 roku w Żarach powstał pierwszy sklep pod szyldem Muszkieterów. Sieć swój jubileusz świętowało podczas 16. Targów Bricomarché w Poznaniu.

Zarząd sieci wskazuje na kolejne kamienie milowe w rozwoju sieci w Polsce:

  • otwarcie nowej siedziby i centrum dystrybucyjnego w Swadzimiu w 2015 roku,
  • uruchomienie 150. sklepu we Wrocławiu w 2018 roku,
  • otwarcie drugiego magazynu sieci w Sosnowcu w 2022 roku,
  • uruchomienie 200. placówki w Świebodzinie w 2024 roku.

Obecnie sieć marketów Bricomarché liczy 221 placówek prowadzonych przez 260. niezależnych przedsiębiorców.

– Obchodząc 25-lecie, z dumą patrzymy na drogę, jaką przeszło Bricomarché. Od jednego sklepu w Żarach do ogólnopolskiej sieci, która w ostatniej dekadzie potroiła skalę działania. To dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów – zapewnia Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

Sieć Bricomarché planuje zwiększyć udziały w rynku do 20 proc.

Zarząd sieci podkreśla, że obecnie Bricomarché ma około 12 proc. udziałów w rynku DIY w Polsce i jest trzecią pod względem wielkości siecią w tym segmencie. 

18. wrzesień 2025 01:08