Lipcowy raport Koszyka Zakupowego (sporządzony w oparciu o badanie przeprowadzane przez audytorów ASM Sales Force Agency), wykazał spadek cen przykładowego zestawu podstawowych ...
Sieci handlowe obniżają ceny. Bitwa na promocje trwa
Dino Polska, jedna z największych sieci supermarketów w Polsce, poinformowała, że Rada Nadzorcza spółki powołała byłego szefa Mars Polska Sławomira Niżałowskiego na członka zarządu, ze skutkiem od 1 stycznia 2026 roku. Decyzja ta obejmuje wspólną kadencję zarządu, która rozpoczęła się 1 stycznia 2025 roku.
Sławomir Niżałowski w zarządzie Dino Polska
Sławomir Niżałowski ma 53 lata i przez 30 lat zdobywał doświadczenie w międzynarodowej branży FMCG. Od 1995 do 2025 roku pracowa...
Empik robi rewolucję w zakupach online i jako pierwszy w Polsce wdraża głosowego agenta AI do wyboru prezentów. Kto stworzył to rozwiązanie, na jakiej zasadzie ono działa i czy prezenty, które podpowiada, mają szansę być trafione?
Świąteczne zakupy są dla wielu Polaków źródłem stresu wynikającego z paraliżu decyzyjnego. Według badań aż 75 proc. kupujących odczuwa niepokój związany z podjęciem niewłaściwej decyzji prezentowej (źródło: Accenture, 2025), a 40 proc. konsumentów wprost przyznaje, że wchodząc do sklepu online – „nie wie, co kupić” (źródło: SurveyMonkey, 2025).
Innowacyjny doradca zamiast tradycyjnych filtrów
Odpowiedzią Empiku na stres związany z wyborem upominków jest technologia, a dokładniej głosowy doradca prezentowy w formie agenta AI. Jego użycie zastępuje tradycyjne przeklikiwanie się przez filtry na stronie. Zamiast tego klienci mogą prowadzić naturalną rozmowę z wirtualnym asystentem, który rozumie kontekst, relacje i intencje kupującego. Na tej podstawie tworzy rekomendacje prezentów dopasowane do konkretnej osoby.


