Aby zapoznać się z poszczególnymi ogłoszeniami o pracę, prosimy o kliknięcie odpowiednich linków:
Kierownik ds. dystrybucji prasy i druku (Dział Prasy B2B)
Aby zapoznać się z poszczególnymi ogłoszeniami o pracę, prosimy o kliknięcie odpowiednich linków:
Kierownik ds. dystrybucji prasy i druku (Dział Prasy B2B)
Jedna z organizacji biznesowych proponuje wprowadzenie sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w handlu detalicznym. Ma to ograniczyć problem zakupu alkoholu pod wpływem impulsu. Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu?
Na początku grudnia 2025 r. w Sejmie odbył się Okrągły Stół, poświęcony kształtowi polityki alkoholowej w Polsce, który zorganizowała Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). W trakcie dyskusji Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zaprezentowała propozycję wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu. Co istotne, nowy standard ekspozycji trunków miałby dotyczyć całego handlu detalicznego, a nie jedynie stacji paliw.
Dr Leszek Wiwała, prezes POPiHN, podkreśla, że skuteczna polityka alkoholowa nie może polegać na selektywnych zakazach, lecz na działaniach, które zmniejszają presję impulsów i bodźców zakupowych.
Ten pomysł to reakcja na propozycje Ministerstwa Zdrowia dotyczące zaostrzenia polityki dotyczącej promocji i sprzedaży alkoholu. Przypomnijmy, że rząd w przesłanym do konsultacji projekcie ustawy proponuje m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.
Prezes UOKiK uznał, że Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas dwóch akcji promocyjnych. Nałożył więc karę w wysokości ponad 104,7 mln zł na właściciela sieci, spółkę Jeronimo Martins Polska. Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie do sądu.
UOKiK wskazuje, że w sklepach sieci Biedronka na początku 2024 r. odbyły się jednodniowe akcje promocyjne „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kup...