21.07.2020 / 16:41
StoryEditor

Galeria Młociny ma trzech nowych najemców

Oferta należącej do EPP i Echo Investment warszawskiej Galerii Młociny powiększyła się o trzech nowych najemców. W centrum handlowym zostały otwarte: salon odzieżowy Pitbull (114 mkw.), drogeria Super-Pharm (354 mkw.) i sklep z akcesoriami do urządzeń mobilnych KIWI (65 mkw.). 

– Cieszymy się, że najemcy rozwijając swoje sieci stawiają na Młociny. Unikalna i dobrze zaplanowana oferta pozwala nam konkurować na wymagającym, warszawskim rynku. Pitbull to ...

wiadomoscihandlowe.pl
25.12.2025 / 22:22
StoryEditor
Duży Ben kontra Żabka. Sieć przechodzi z ajencji na franczyzę i buduje zabójcę kategorii
Duzy Ben szuka agentow w 10 miastach. Jakie sa koszty, przychody i benefity?

Duży Ben, największa w Polsce skonsolidowana sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem i produktami impulsowymi, wchodzi w nowy etap rozwoju. Grupa Eurocash zapowiada fundamentalną zmianę modelu biznesowego – odejście od ajencji i rozwój sieci w oparciu o franczyzę. To ruch, który ma pozwolić na szybszą ekspansję, osiągnięcie rentowności w 2026 roku oraz zbudowanie silnej alternatywy dla Żabki, szczególnie poza największymi aglomeracjami.

Koniec modelu ajencyjnego i nowy kierunek rozwoju

Projekt Duży Ben przechodzi fundamentalną zmianę. Dotychczas funkcjonujący głównie w modelu agencyjnym format ma stać się pełn...

22.12.2025 / 17:42
StoryEditor
Adam Kołodziejczyk buduje drogerie convenience. „Natura będzie rentowna za 2 lata”
Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura opowiada o strategii spółki i zapewnia, że Natura osiągnie rentowność w ciągu 2 lat (fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl)

Sieć drogerii Natura działa w miastach średniej wielkości, a to może ułatwić budowę trwałych relacji z klientem. To jeden z elementów strategii i transformacji tej sieci. Adam Kołodziej, prezes Natury, w wywiadzie opowiada na czym ma polegać nowa strategia i jak sieć osiągnie rentowność.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Kołodziejczyk: Natura przez długi czas nie miała szczęścia do właścicieli
  • Restrukturyzacja drogerii Natura i optymalizacja kosztów
  • Kiedy Natura osiągnie rentowność?
  • Natura chce mocniej postawić na marki własne
  • Natura jako sieć drogerii convenience – bliskość i relacje z klientem
  • Nowa strategia marketingowa i modernizacja sklepów

Zapraszamy do przeczytania drugiej części wywiadu z Adamem Kołodziejczykiem, prezesem drogerii Natura. Pierwszą cześć możesz przeczytać tu: Prezes Natury zdradza, jak chce walczyć z Rossmannem, Biedronką i Lidlem? [Wywiad].

Kołodziejczyk: Natura przez długi czas nie miała szczęścia do właścicieli

Jaki Pan ma pomysł na Naturę? Czym jest, a czym będzie?

Nad tym projektem spędziłem pierwsze sześć miesięcy pracy w Naturze. Pierwsze trzy miesiące to był dla mnie czas intensywnego poznawania firmy – szczegółów jej funkcjonowania i realnej sytuacji, w jakiej się znajdowała. Równolegle, wspólnie z zespołem, zaczęliśmy tworzyć ogólną strategię zmian. Potem przyszło kolejne wyzwanie – w następnych trzech miesiącach trzeba było tę strategię przełożyć na konkretne działania, które realnie wpłyną na codzienne funkcjonowanie sieci.

Natura przez długi czas nie miała szczęścia do właścicieli. Nie była dla nich priorytetem, co sprawiało, że potencjał tej marki nie mógł się w pełni rozwinąć. Dlatego jestem przekonany, że przejęcie przez Mutares to najlepsze, co mogło spotkać tę firmę. Po raz pierwszy od dawna ma właściciela, który naprawdę chce się nią zająć i szuka dla niej nowych rozwiązań.

Restrukturyzacja drogerii Natura i optymalizacja kosztów

Muszę wrócić do restrukturyzacji biznesu. Na jakim etapie są zmiany w obszarze operacji i logistyki, księgowości czy IT? Jaką część zadań będziecie w stanie zlecić na zewnątrz, aby obniżyć koszty?

Obecnie trwa proces przejmowania poszczególnych części biznesu od poprzedniego właściciela, funduszu Pelion – w tym działów IT, kadr i płac oraz finansów i księgowości. Etapami przejmujemy wszystkie operacje, a cały proces planujemy zakończyć w drugim kwartale przyszłego roku. 

28. grudzień 2025 10:46