23.04.2018 / 13:20
StoryEditor

Pod koniec roku otwarcie nowego obiektu handlowego we Wrocławiu

Powstające we Wrocławiu Centrum handlowe Mińska 58 Codzienne Zakupy jest już w trakcie zaawansowanej budowy. Ofertę centrum stworzy działający tutaj wcześniej sklep Biedronka, który zostanie relokowany i dwukrotnie powiększony, a także najemcy branży handlowej, usługowej oraz gastronomicznej.

Obiekt właśnie powiększył grono o kolejnego najemcę, sklep sieci Komfort. Salon zajmie powierzchnię ok. 500 mkw., który zaoferuje różnorodny wybór wykładzin, dywanów, podłóg, pa...

wiadomoscihandlowe.pl
11.12.2025 / 16:59
StoryEditor
Siedem sieci franczyzowych, jedna aplikacja. Eurocash tworzy zintegrowaną gigaapkę
Eurocash chce, żeby wszystkie organizowane przez Grupę sieci franczyzowe miały jedną aplikację zakupową (fot. Shutterstock)

Grupa Eurocash w ramach strategii na lata 2026-2027 chce połączyć w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie prowadzone przez siebie sieci franczyzowe, tj. Abc, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Euro Sklep, Gama, Groszek i Lewiatan. Mają one mieć jednego operatora, jednolite standardy, politykę cenową i narzędzia. Kluczowym z tych narzędzi będzie aplikacja zakupowa.

Nowa strategia Grupy Eurocash zakłada transformację z hurtownika w operatora sieci franczyzowych. W ramach tej transformacji Eurocash kładzie duży nacisk na cyfryzację, czyli wd...

16.12.2025 / 16:27
StoryEditor
Grupę Eurocash czeka walka z Żabką na dwóch polach. Ekspert ocenia strategię spółki
Ekspert o nowej strategii Grupy Eurocash. Czy wygra z Żabką? (fot. Grupa Eurocash + Blackpartners)

Ekspert z Blackpartners ocenia, że stworzenie wspólnej sieci sklepów dla Grupy Eurocash to dobry pomysł, choć ma też wiele zastrzeżeń do nowej strategii spółki. – W prezentacji może to wyglądać wspaniale, ale diabeł tkwi w szczegółach – ostrzega Mikołaj Lipiński. Powodzenie planu będzie zależeć od skutecznej rywalizacji m.in. z Żabką.

W artykule przeczytasz:

  • Ekspert: nowa strategia Grupy Eurocash to dobra reakcja na trendy w handlu
  • Rynek nie wierzy w synergie kosztowe w Grupie Eurocash?
  • Budowa Sieci Sklepów „Stąd” – połowicznie dobry pomysł Grupy Eurocash
  • Eurocash kontra Żabka: Walka na dwóch frontach
  • Klucz do sukcesu: szczegóły operacyjne i wdrożenie strategii
  • Kiedy można spodziewać się efektów nowej strategii?

Ekspert: nowa strategia Grupy Eurocash to dobra reakcja na trendy w handlu

Mikołaj Lipiński, członek zarządu w Blackpartners, analizując nową strategię Grupy Eurocash, wskazuje, że odpowiada ona na wyzwania rynkowe i trendy handlowe. Jednym z największych plusów, jakie widzi w dokumencie, jest stopniowa rezygnacja z nierentownej części hurtowej, która silnie angażowała zasoby gotówkowe spółki.

Więcej o samej strategii przeczytasz w artykule: Eurocash ogłasza nową strategię! Grupa zwolni 3000 osób, zamknie ponad 150 sklepów i hurtowni.

Ekspert uważa również, że postawienie na rozwój platformy internetowej Frisco, to dobre posunięcie. Pozytywnym aspektem w strategii Grupy Eurocash jest także mocniejsze zaangażowanie w segment marketów alkoholowych (Duży Ben) oraz nacisk na integrację sieci sklepów franczyzowych.

Rynek nie wierzy w synergie kosztowe w Grupie Eurocash?

Członek zarządu Blackpartners wyjaśnia również, dlaczego inwestorzy giełdowi zareagowali dość negatywnie na nową strategię. W jego opinii, rynek nie ufa do końca osiągnięciu pełnych synergii kosztowych przedstawionych przez Grupę Eurocash.

– Nikt do końca nie wierzy w te wszystkie synergie kosztowe, które się pojawiają w nowej strategii Grupy Eurocash. Takie oszczędności zawsze ładnie wyglądają w Excelu, a w praktyce to rzadko kiedy wychodzi idealnie zgodnie z planem. Za to giełda zareagowała spadkami akcji spółki na te jednorazowe odpisy, które się pojawią – zauważa Mikołaj Lipiński. 

22. grudzień 2025 18:59