Całkowity wolumen transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce w 2018 r. na poziomie ponad 7,2 mld euro to o 2,2 mld euro więcej od wyniku os...
Rekord wszech czasów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Sieć Biedronka wprowadza do aplikacji Moja Biedronka usługę, która znacząco uprości korzystanie z systemu kaucyjnego. Dzięki funkcji e-Portfel, klienci mogą odbierać zwrot kaucji za oddane butelki i opakowania w pełni bezgotówkowo. To rozwiązanie ma sprawić, że odbiór kaucji będzie szybszy, wygodniejszy i bardziej intuicyjny. Operator właśnie poinformowała po zmianach w regulaminie aplikacji.
E-Portfel w Moja Biedronka – jak działa nowy sposób odbioru kaucji?
Według regulaminu aplikacji Moja Biedronka, e-Portfel umożliwia klientom odbiór kaucji za zwrócone opako...
Senat opowiedział się za wprowadzeniem nowych stawek opłaty cukrowej. A to oznacza wzrost cen napojów, w tym energetyków. O ile mogą zdrożeć napoje? Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze czy zawetuje ustawę?
Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową
Senat 27 listopada 2025 roku przyjął bez poprawek projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym. Oznacza to, że jest coraz bliżej wdrożenia wyższej opłaty cukrowej. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się 62 senatorów, a 28 było przeciw.
Rząd tłumaczy zmianę prawa i wprowadzenie wyższej opłaty cukrowej względami prozdrowotnymi, ale też zapewni wyższe wpływy do budżetu państwa.
Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?
Przyjęta przez Senat ustawa wprowadza podwyżki opłat stałej i zmiennej za zawartość cukrów lub słodzików w napojach.
W przeliczeniu na 1 litr napoju nowe stawki będą wynosić:
- opłata stała za zawartość cukrów w ilości do 5 g w 100 ml napoju lub za zawartość substancji słodzącej (tzw. słodzików): z 0,50 zł do 0,70 zł,
- opłata zmienna za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju: z 0,05 zł do 0,10 zł,
- opłata za zawartość kofeiny lub tauryny: z 0,10 zł do 1,00 zł,
- opłaty maksymalnej: z 1,20 zł do 1,80 zł.
Ministerstwo Finansów argumentuje, że obowiązująca wysokość opłaty jest już niewystarczająca, by wpływać na zachowania konsumentów, ponieważ znacząco odbiega od aktualnych cen napojów.

